فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:

خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی تجلی شعار «ما می‌توانیم» است

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: ارتش جمهوری اسلامی، بعد از دفاع مقدس با تکیه بر شعار ما می‌توانیم، توانست در جایگاه بالای نظامی قرار بگیرد؛ بر همین اساس امروز ارتش به خودکفایی کامل رسیده است و توان و اقتدار خود را در رزمایش‌های مجزا و مشترک به نمایش گذاشته و از مرزهای جمهوری اسلامی ایران صیانت می‌کند.
کد خبر: ۵۱۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ - 18April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور امروز در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی که با حضور اعضای شورای تأمین و قشرهای مختلف مردم در میدان ۱۵ خرداد مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ۲۹ فروردین روز عید ارتشی است که متعلق به نظام و مردم است.

وی افزود: روزی که امام خمینی (ره) با شرایط سختی که در سال ۱۳۵۸ برای کشور رقم خورده بود پیام تاریخی مهم خود را صادر و این روز را به نام روز ارتش نام‌گذاری کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا یادآور شد: امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خود به این نکته تأکید داشتند که ارتش ۲۹ فروردین با ساز و برگ نظامی در میادین بزرگ و اصلی شهرها به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کنند و مردم هم از ارتش حمایت کنند.

امیر سرتیپ آذریان گفت: ارتش در به ثمر رسیدن انقلاب نقش‌آفرینی مهمی کرد و در مقابله با ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه‌طلب محکم ایستاد. در اوایل انقلاب در مدت زمان کوتاهی به غائله جدایی‌طلبان پایان داد و در دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح و مردم اثرگذاری موثری داشت.

خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی تجلی شعار «ما می‌توانیم» است

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی، بعد از دفاع مقدس هم با شعار ما می‌توانیم، توانست در جایگاه بالای نظامی قرار بگیرد. امروز ارتش به خودکفایی کامل رسیده است و در هیچ حوزه‌ای به کشورهای دیگر وابستگی ندارد و توان و اقتدار خود را در رزمایش‌های مجزا و مشترک به نمایش گذاشته و از مرزهای جمهوری اسلامی ایران صیانت می‌کند.

وی با بیان این که در منطقه شمال شرق جانانه از مرز حفاظت می‌کنیم ادامه داد: ارتش، امروز از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی برخوردار است و اشراف کاملی بر تحولات پیرامون مرزها دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: امروز نیروی زمینی ارتش، دیگر نیروی سنتی نیست بلکه به نیرویی واکنش سریع و متحرک هجومی تبدیل شده است.

امیر سرتیپ آذریان بیان داشت: همه نیروهای مسلح، مردمی و در کنار مردم هستند و در بحران‌ها به یاری مردم شتافتند و این حقیقت را در جریان حوادث طبیعی و امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده به اثبات رسانده‌اند. ارتش جمهوری اسلامی در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات دشمنان تحت امر فرمانده معظم کل قوا در آمادگی کامل قرار داریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهاد تبیین گفت: اگر قشرهای مختلف مردم در جهاد تبیین نقش ایفا کنند و به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند توطئه‌های نظام سلطه راه به جایی نخواهد برد، البته جهاد تبیین در سطح نیروهای مسلح آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار