نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

درک معنای قرآن با توجه معنویات حاصل می‌شود

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با بیان اینکه جز مطهرون و انسان‌های با معنویت کسی دیگر به قرآن دست پیدا نمی‌کند، گفت: همه با هم علاوه بر لحن، زیبایی و قرائت شایسته روی به معنویت آورده تا به معنای قرآن دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۵۱۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ - 18April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پور ذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در محفل انس با قرآن کریم که با حضور فعالان قرآنی در خانه کُرد سنندج برگزار شد، اظهار داشت: براساس آیه ۷۷ سوره واقعه، یکی از القاب قرآن کریم این است که قرآن یک کلام باارزش، بزرگوارانه و عزیز است و ما در محضر وجود چنین عزیزی هستیم و هر مکتبی از آن بهره‌مند خواهد شد. کسی می‌تواند به آن دست پیدا کند، که آن را درک کرده باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه جز مطهرون و انسان‌های با معنویت کسی دیگر به قرآن دست پیدا نمی‌کند، گفت: همه با هم علاوه بر لحن، زیبایی و قرائت شایسته روی به معنویت آورده تا به معنای قرآن دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: امیدوارم همه ما در پناه قرآن سربلند باشیم و روز به روز با معنویت بیشتر با قرآن ارتقا پیدا کنیم.

رمضان فرصتی مغتنم برای مبلغان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است

حجت الاسلام «برومند رازیانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این محفل ضمن خیرمقدم به همه مسئولان و مهمانان اظهار داشت: بعد از گذشت 1400 سال وقتی قرآن را می‌خوانیم، آیه آیه این کتاب آسمانی تازه و انگار برای حال و راهنمایی امروز ما آمده است.

وی افزود: جزء به جزء قرآن کریم سرشار از درس، پند، راهکار و راهنمایی‌ برای بشریت است. قرآن چراغ راه ماست که می‌توان با پیروی از فرموده‌های خداوند در این کتاب آسمانی سعادت دنیا و آترت را برای خود رقم بزنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با ذکر اینکه قرآن زیاده‌خواهی‌های دشمنان ملت را دیده و فرموده که این خواستن‌ها ارزشی ندارد و اگر تن به رضایت آن دادید، پایانی برای آن نیست، اضافه کرد: آیات ارزشمند قرآن توصیه به یکایک ماست که در راه دین خدا پایداری کنیم.

وی با یادآوری اینکه با تبعیت از فرموده‌های قرآن می‌توان دیگران را نیز به راه راست هدایت کرد، گفت: متاسفانه امروزه جوانان با مفاهیم دینی غریبه شده‌اند، لذا می‌توان با محبت و علاقه هم‌نوعان خود را به این راه دعوت کرد.

رازیانی با تاکید بر اینکه همه با هم برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در استان کردستان عزم‌مان را جزم کنیم، عنوان کرد: تحقق این امر مهم از گسترش آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از مشکلات کنونی جامعه جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای مبلغان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دانست و یادآور شد:‌ یکی از مهمترین محورهای تبلیغی که روحانیون شیعه و سنی باید توجه جدی به آن داشته باشند،‌ قرآن است.

در این مراسم یوسفی ذاکر اهل‌بیت (ع) به مدیحه‌سرایی و حاج حسین عبدالملکی از قاریان برجسته استان کردستان نیز به قرائت قرآن پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار