معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

باید الگویی از زن توانمند مدیر مسلمان معرفی کنیم

خزعلی ضمن اشاره به نقش محوری بانوان در خانواده و اجتماع گفت: با توجه به میزان تأثیرگذاری زنان در سلامت خود، خانواده و نهایتا جامعه؛ یکی از بودجه‌های تخصیص یافته برای رفع آسیب‌های حوزه زنان، اعتبارات مربوط به مسئولیت اجتماعی در سفر‌های استانی است.
کد خبر: ۵۱۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ - 19April 2022

باید الگویی از زن توانمند مدیر مسلمان معرفی کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست هم اندیشی با صاحبنظران حوزه زنان درباره طرح‌های پیش بینی شده برای پیشگیری از طلاق اظهار داشت: از جمله طرح‌های معاونت امور زنان و خانواده در این زمینه، طرح مشاوره‌های پس از ازدواج است که طی یک سال اول برای همه زوجین رایگان و برای دهک‌های پایین در سه سال بعد نیز رایگان خواهد بود.

وی افزود: لازم به ذکر است در این مشاوره‌ها موارد آسیب‌شناسی شده‌ی پیشین رفع شده و ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مشاورین، ایشان تحت نظارت و پایش مستمر خواهند بود.

خزعلی ادامه داد: البته این طرح تنها به اختلافات زوجین محدود نبوده و در خصوص سبک زندگی، فرزندآوری و تاب آوری نیز خواهد بود تا پیش از رسیدن به اختلاف، مهارت‌های زندگی و حل مسئله آموزش داده شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده در خصوص مناطق محروم عنوان کرد: بیشترین تمرکز در بازدید‌های استانی، مربوط به زنان محروم است و ضمن استقبال از طرح‌های مربوط به این حوزه، اقدام به برنامه ریزی جهت بازارچه‌های فصلی، مرزی، استانی و حتی مجازی هستیم تا حاصل هنر و مهارت دست زنان در نواحی و مناطق مختلف کشور به سهولت به فروش برسد.

خزعلی با اشاره به اینکه در سفر‌های استانی به بازدید از بند نسوان زنان توجه ویژه‌ای شده است، گفت: تلاش شده زمینه برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد فراهم شود، چرا که حضور ایشان در زندان با آسیب‌های فراوان همراه است.

وی افزود: قطعا با بودجه محدود دولت امکان تکفل همه این موارد وجود ندارد و باید از کمک‌های مردمی بهره گرفت.

معاون رییس جمهور در خصوص حمایت از زنان آزاد شده از زندان گفت: طرح زنان برای زنان در این زمینه پیش بینی شده تا زنان خیر و کسانی که قصد انجام فعالیت اجتماعی دارند، حمایت‌هایی را برای زنان تحت آسیب مانند زنانی که از زندان آزاد می‌شوند و نیاز به کار و حمایت دارند، انجام دهند. این حمایت‌ها می‌تواند مالی نباشد و حمایت‌های تربیتی بیشتر در اینجا مدنظر است و فرد احساس کند که یک خانواده تحت پوشش اوست و باید از نظر تربیتی و فرهنگی به فرزندان آن خانواده رسیدگی کند.

وی در پایان گفت: باید در کنار الگو‌های همسر خوب و مادر خوب، بتوانیم الگویی از بانوی توانمندی که دارای نقش و فعالیت مدیریتی است، نیز ارائه دهیم. چرا که مهم است زنان ایرانی بتوانند در جایگاه مدیریت نیز به عنوان الگو در جهان معرفی شوند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها