دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شهید «تقوی‌راد» شهید اولین روز قدس به دست ضد انقلاب/ صلابت نوجوانان انقلابی در دفاع از انقلاب اسلامی

شهید محمدحسین تقوی‌راد بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، در روز جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ و اولین روز قدس در جمهوری اسلامی در شهر پاوه به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲ - 29April 2022

محمدحسین تقوی راد در روز قدس به فجیع‌ترین حالت شهید شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «جعفر طهماسبی» از رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در روایتی به سرگذشت شهیدی اشاره کرد که در روز قدس و به دست نیرو‌های ضد انقلاب در کردستان به فجیع‌ترین حالت شهید شد.

این رزمنده آورده است:

شهید محمدحسین تقوی راد را از سال ۵۵ می‌شناختم. گروه سرودی داشتیم در محله یخچال و یا همان اقدسیه شهر ری که تک خوان این گروه بودم و شهید تقوی راد که چند سال بیشتر از ما سن داشت جزو گروه سرود بود. شهید مهدی پسر حاج اسماعیل تقوی راد از کاسب‌های متدین و معتمد محل بود. حاج اسماعیل از مریدان عالم و صاحب نام و مجتهد شهر ری مرحوم آیت الله اثنی عشری بود که با پدرم رفاقت نزدیک داشت.

قبل از انقلاب این گروه سرود جایی بود برای جمع شدن جوانان‌ها و نوجوان‌های انقلابی. تا اینکه انقلاب شد و بزرگتر‌های این گروه سرود شدند جوانان انقلابی و مبارز با طاغوت.

روز‌های پایانی رژیم طاغوت و آن ایامی بود که مردم پادگان‌ها را تصرف می‌کردند و مسلح می‌شدند. آقا مهدی را در خیابان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) مقابل استخر دیدم که یک اسلحه «ام یک» دستش بود و دور کمرش هم چند تا جیب خشاب فشنگ بسته بود. خیلی تعجب کردم، مهدی تازه ۱۶ سالش بود، هیکلی هم نداشت و آن جسم لاغر و نحیف و استخوانی و این اسلحه ام یک که به اندازه قدش بود هیچ تناسبی نداشتند.

مهدی اسلحه را در دستش روی هوا می‌چرخواند و به حالت رقص مقابل ما عرض اندام می‌کرد. مهدی داشت با عجله به سمت میدان شهر ری می‌رفت و بلند می‌گفت «داریم میریم تلویزیون، مثل اینکه گارد به اونجا حمله کرده، برای کمک میریم.»

این تصویر از صلابت مهدی ۱۶ ساله هنوز در ذهنم هست. شهید مهدی پسر دلاور و پرشور حاج اسماعیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از تاسیس سپاه پاسداران به سپاه پیوست. شهید مهدی تقوی راد از پاسدار‌های اولیه‌ای بود که در پادگان ولیعصر (عج) تهران در غالب گردان سازماندهی شدند.

شهید مهدی تقوی راد در ماه رمضان سال ۵۸ به همراه تعداد دیگری از پاسداران تهرانی از پادگان ولیعصر (عج) به کرمانشاه رفتند و با هلیکوپتر برای کمک پاسداران مدافع شهر پاوه به این شهر اعزام شدند، اما در درگیری نزدیک بیمارستان پاوه گرفتار ضد انقلاب شدند و ضد انقلاب با حقد و کینه‌ای که از فرزندان نوجوان امام (ره) داشتند او و دیگر همرزمانش را سر بریدند. خبر رسید که پاسداران را با موزائیک و درب قوطی کمپوت سربریده‌اند.

شهید محمدحسین (مهدی) تقوی راد در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، در روز جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ و اولین روز قدس در جمهوری اسلامی در شهر پاوه به شهادت رسید و به تعبیری او را می‌توان شهید اولین روز قدس نامید.

پیکر مطهر جوان ۱۸ ساله، شهید مهدی بعد از تشییع در شهر ری و طواف در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در گلزار شهدای تهران در قطعه ۲۴ در کنار سایر همرزمان شهیدش میهمان خاک شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار