دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها در سایه سکوت مجامع بین‌المللی

جنایت و نسل کشی صهیونیست‌ها در شرایطی همچنان ادامه داشته و حتی در روز‌ها و هفته‌های اخیر شدت گرفته که این تجاوزات در زیر سایه سکوت عامدانه و جانب گرایانه کشور‌های غربی روز به روز تشدید می‌شود.
کد خبر: ۵۱۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۰ - 29April 2022

تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها در سایه سکوت مجامع بین‌المللیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حوادث روز‌ها و هفته‌های اخیر در «سرزمین‌های اشغالی» که با حملات چندین باره نظامیان صهیونیست به «مسجد الاقصی» و حملات شبانه به «شهر جنین» و حملات هوایی به «نوار غزه» همراه شده در شرایطی به بیشترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده که آن‌ها این جنایت‌ها را تحت حمایت «کشور‌های غربی» و در راس آن‌ها «آمریکا» به همراه سکوت رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مرتکب می‌شوند.

نکته تاسف بار و ناراحت کننده در جریان جنایت‌های «رژیم صهیونیستی» برضد مردم بی گناه و مظلوم «فلسطین» سکوت کشور‌های غربی و بایکوت خبری رویداد‌ها و وقایع روی داده در «سرزمین‌های اشغالی» است. همان غربی‌هایی که همواره با کوبیدن بر طبل پر سر و صدای حمایت و دفاع از «حقوق بشر» همواره در امور داخلی بسیاری از کشور‌ها دخالت می‌کنند.

همان‌هایی که در جریان جنگ «روسیه و اوکراین» تمام قد و با استفاده از رسانه‌های خود و قدرت نرمی که در اختیار دارند لحظه به لحظه وقایع میدانی این درگیری «نافرجام» را برای کشور‌های دنیا منعکس کرده و تمامی حوادث آن را پوشش می‌دهند. اما زمانی که نوبت به سرزمین‌های اشغال شده «فلسطین» و مردم مظلوم و رنجکشیده با بایکوت خبری به استقبال آن می‌روند.

موضوع بسیار مهم و ناراحت کننده دیگر در ماجرای ظلم و ستم‌هایی که توسط نظامیان صهیونیست به فلسطینیان صورت می‌گیرد سکوت شرم‌آور برخی از کشور‌های عربی است. کشور‌هایی که بر روی کاغذ و با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم خود همچون برادری برای فلسطین محسوب می‌شوند، اما در عمل و با توجه به حاکمان وابسته خود به غرب و آمریکا نسبت به این جنایت‌ها بی‌تفاوت شده‌اند.

همین بی‌تفاوتی کشور‌های عربی و مجامع بین‌المللی به جنایت‌های صهیونیست‌ها موجب شده تا آن‌ها با جرات و توان بیشتری تجاوزات و ظلم و ستم‌های خود علیه مردم فلسطین را صورت بدهند و کار را به آنجایی رسانده‌اند که در ماه مبارک رمضان که ماه بندگی خداوند است در حملات پرشمار و پرتعداد خود به مسجد الاقصی، نواز غزه، کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطینی نشین موجبات کشته شدن ده‌ها فلسطینی شده و صد‌ها نفر را هم مجروح کردند.

البته در این میان، گروه‌های مقاومت فلسطینی با مشاهده گسترش تهاجمات و حملات نظامیان صهیونیست به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در موضع گیری‌هایی واحد و متحد در برابر جنایت‌های اخیر صهیونیست‌ها اعلام کردند که رویارویی بزرگ و بسیار سخت در انتظار سران رژیم صهیونیستی است. به طور مثال گروه‌های حماس و جهاد اسلامی و مقداری ضعیف‌تر جنبش فتح به مقامات این رژیم اشغالگر گوشزد کردند که اقدامات اخیر آن‌ها بازی با آتش است و این احتمال وجود دارد که هرلحظه آتش انتفاضه‌ای جدید و بزرگ شعله‌ور شود.

نکته دیگر اینکه شدت حملات و تجاوزات نظامیان صهیونیست به مردم فلسطین آنقدر بالا و گسترده بوده بر اساس گزارش منابع آگاه دست کم بیش از ۵۰۰ نفر در این حملات و تجاوزات دستگیر شدند. همچنین بر اساس همین آمار صد‌ها نفر از مردم فلسطین شامل جوانان، کودکان و زنان زخمی و مجروح شده‌اند. همین مسئله خود گواه این موضوع است که حملات صهیونیست‌ها در روز‌ها و ماه‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است.

موضوع جالب توجه در جریان درگیری‌های اخیر نظامیان صهیونیست و یورش‌های فراوان آن‌ها به فلسطینیان تبدیل شدن «قدس اشغالی» به صحنه اصلی نبرد علیه صهیونیست‌های اشغالگر است. زیرا شاهد بودیم که شهرک نشینیان متجاوز صهیونیستی با حمایت کامل پلیس و ارتش اسرائیل بار‌ها و بار‌ها به مسجد الاقصی یورش برده و فلسطینیان و نمازگزارانی که در این مکان مقدس به اقامه نماز مشغول بودند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. از این روی می‌بینیم که قدس اشغالی هم کنون میدان اصلی نبرد مردم و مبارزان فلسطینی با نظامیان متجاوز صهیونیست شده است.

البته موضوع امیدوارکننده اینجاست که با هشدار‌هایی که «جنبش حماس» به سران رژیم صهیونیستی مبنی بر خودداری از تعرض به «مسجد الاقصی» داده شاهد هستیم که ترس و دلهره‌ای در دل مقامات ظالم و ستمگر صهیونیستی افتاده است و از این روی نیز بر خلاف خواست قلبی و میل باطنی خود سعی می‌کنند تا از این مکان مقدس مسلمانان فاصله گرفته تا خطر آغاز انتفاضه‌ای جدید را از سر خود بگذرانند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که شاید صهیونیست‌های اشغالگر با حمایت کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا موفق شدند سرزمین‌های مادری مردم فلسطین را تصاحب کنند، اما با روشن شدن شعله‌های مقاومت در دهه‌های اخیر و گسترش و قدرتمندتر شدن مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی بی‌شک در آینده شاهد رهایی سرزمین‌های فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی، تشکیل کشور فلسطین و نابودی رژیم اشغالگر قدس خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها