نماینده ولی فقیه در مازندران:

بسیج کارگری به مشکلات حوزه کارگری توجه داشته باشد

«محمدی لائینی» گفت: بسیج کارگری باید با تاسی از سیره رسول خدا (ص) به مشکلات حوزه کارگری توجه داشته باشد.
کد خبر: ۵۱۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱ - 28April 2022

بسیج کارگری به مشکلات حوزه کارگری توجه داشته باشدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با «سیدجواد حسینیان» مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان مازندران ضمن تحسین این سازمان برای رونق تولید و رفع مشکلات جامعه کارگری اظهار داشت: ارزش کار و کارگر معلوم است هم از نگاه دینی و هم از بعد بشری و انسانی همه جوامع برای کارگری و کارگران ارزش قائل هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: البته عده‌ای که ابزار نظام سلطه و امپرلیالیسم را در اختیار دارند کارگران را ابزار خود می‌دانند و انسان را وسیله‌ای برای کسب منفعت برای خود می‌بینند. اما شعار دهان پر کن طرفداری از حقوق کارگر سر می‌دهند که باید با عملکردشان مقایسه شود.

وی با بیان اینکه انسان بیکار انسان بایر است، گفت: انسان کارگر انسان زنده و دائر است و برای انسان و کار ارزش قائل است تا جایی که وجود نازنین پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) دست یک کارگر را می‌بوسد.

محمدی لائینی با بیان اینکه بسیج کارگری باید با تاسی از سیره رسول خدا (ص) به مشکلات حوزه کارگری توجه داشته باشد، بیان داشت: این قشر باید از حرمت، کرامت و شخصیت در عمل و کردار برخوردار باشد تا با جان و دل به کار خود بپردازد.

وی با بیان اینکه اگر به وضعیت معیشت و روح و جسم کارگر رسیدگی شود به نفع تولید می‌انجامد، اظهار کرد: عدم تامین امنیت شغلی برای کارگر، بی‌رغبتی و بی‌میلی در ادامه کار ایجاد می‌شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه تولید باید دانش بنیان شود، ادامه داد: تجهیزات کارخانه قدیمی باشد ضایعات زیاد و بازدهی محدود می‌شود که باید رفع این نقصان مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجود بسیج کارگری در وهله اول حفظ فضای ارزشی و انقلابی و روحیه جهادی است، اضافه کرد: در مرحله دوم حمایت از تولید اساس کار این سازمان است.

محمدی لائینی با بیان اینکه برای حمایت از تولید باید علاوه بر رفع مشکلات کارگران به رفع مشکلات کارفرمایان توجه شود، خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید نیز در دستور کار این سازمان باشد.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران بیش از هر چیز دیگری باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: بعضی اوقات عده از کارفرمایان در حق کارگران اجحاف می‌کنند و حتی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حمایت از کارفرما حقوق کارگر را نادیده می‌گیرند که بسیج کارگری در این بخش باید نظارت بیشتری داشته باشد.

محمدی لائینی با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه کارگری باید روزنه‌های فساد در حوزه تولید را شناسایی و برخورد کند، گفت: بانک جامع اطلاعاتی حوزه کارگری و تولید در استان مازندران تدوین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها