شهید عظیمى: شهادت افتخار است

شهید جانعلى عظیمى در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «مرگ در راه خدا افتخار است.»
کد خبر: ۵۱۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ - 29April 2022

شهید عظیمى: شهادت افتخار است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر افتد.

وصیت‌نامه شهید جانعلی عزیزی

«بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله. امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

گمان مبرید آنانکه در راه حق شهید شده اند مرده‌اند آن‌ها زندگانى هستند که در نزد پروردگارشان روزى می‌خورند.

با سلام بر تمام کسانی که این وصیت‌نامه را می‌خوانند و سلام و درود به رهبر انقلاب اسلامى ایران امام خمینى و سلام بر شما پدر و مادر عزیزم؛ انسان یکبار بیشتر نمى‌میرد و چه بهتر که این یکبار در راه الله باشد شکر خدا مى‌کنم که قدرى فرصت به من داد تا اسلام واقعى را بشناسم و در خاموشى جهل از دنیا نروم.

انقلاب اسلامى باعث شد که من از لاک خود بیرون آیم و به دور و برم بنگرم و به زندگانى از دید دیگر نگاه کنم؛ اسلام عزیز را کامل بشناسم؛ به تمام دستورات آن عمل کنم و به مبارزه با کفر به پا خیزم درود به رهبر انقلاب که چنین مبارزاتى به من آموخت از آن روز که جنگ ایران و عراق شروع شد من آن روز آرزو داشتم که به جبهه بروم تا اینکه بعد از دوره آموزشى به کردستان آمدم تا با این مزدوران خودفروخته مبارزه کنم و در این راه از خداى بزرگ خود خواسته‌ام که اگر لیاقت شهادت را دارم خداى بزرگ این فیض عظیم را که بدست آمدن آن براى هر شخص بآسانى مقدور نیست نصیب من کند شهادت در راه الله یک پیروزى بزرگ آرزوى من است و اگر در این راه هم شهادت نصیبم نشد باز هم افتخار من است که در این جهاد مقدس شرکت کردم و آنقدر این راه را ادامه می‌دهم تا به عشق آرزویم که همان شهادت است در راه الله برسم انشاءالله.

اى کاش خداوند صد‌ها بار به من جان می‌داد تا در راه اسلام عزیز و امام عزیز و کشور عزیز فدا کنم؛ و شما پدرجان. پدر مهربانم باید سرافراز و سربلند باشى که یکى از فرزندانت را در راه الله و قرآن بخدا هدیه می‌کنى وظیفه شما می‌دانم که برادرانم را هر چه می‌توانى بیشتر در راه قرآن و اسلام تربیت کنید و یار امام و قرآن باشند؛ و شما مادر عزیز و مهربانم و مادر دلسوزم شما باید افتخار کنى که چنین فرزندى در راه خدا هدیه کردى این در اصل امانتى است که از خداوند پیش شما بوده دوباره به خود او بازگردانیدى و امیدوارم که در سوگ من گریه نکنى که دشمن شاد شود؛ و شما خواهرانم؛ خواهران مهربان در سوگ من اشک نریزید باید زینب‌وار باشید و همیشه به یاد خدا باشید؛ همسر عزیزم بعد از من استوار باش و حامی اسلام.

پدر مهربانم من که مال دنیا نداشتم که در راه اسلام هدیه کنم فقط جانم بود که به اسلام هدیه کردم. به امید پیروزى اسلام بر کفر جهانى.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار