مروری بر وصیت‌نامه شهید «آبشاری»

شهید محمدعلی آبشاری در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «شما‌ ای خواهران و‌ ای برادر متعهد و مسئول! باید افراد منحرف و گول خورده را از این بی‌خبری و جهل نجات دهید و آنان را به واقعیاتی که در جامعه می‌گذرد آشنا سازید.»
کد خبر: ۵۱۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ - 30April 2022

مروری بر وصیت‌نامه شهید «آبشاری»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «محمدعلی آبشاری» فرزند «اسمعیل»، نهم بهمن ۱۳۳۶ در تهران دیده به جهان گشود و سرانجام در تاریخ پنجم اردیبهشت ۱۳۶۰ به فیض شهادت نائل آمد.  

 وصیت‌نامه شهید محمدعلی آبشاری

«بسم الله الرحمن الرحیم

و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا

با یاد پروردگار بزرگ! سلام و درود به امام زمان (عجل‌الله) و نایب بر حقش امام خمینی، وصیت‌نامه خود را می‌نویسم که شاید پروردگار منان به این بنده حقیرش هم عنایتی کند و مرا نیز به شرف شهادت، این آرزوی دیرینه‌ام نائل گرداند.

چند کلامی صحبت دارم با خانواده‌ام: امیداوارم از آنچه به شما بد کردم مرا ببخشید و حلالم کنید. دلم می‌خواهد که سعی کنید هر گامی را که بر می‌دارید در راه خدا و اسلام عزیز باشد و به مسائل دنیوی دلبستگی نداشته باشید؛ چرا که توجه به مسائل دنیوی و غرق شدن در مادیات باعث زوال و نیستی انسان می‌شود و چیز‌های دیگر را نیز به دنبال دارد.

همان‌طور که حضرت امام علی (ع) می‌فرماید: دلبستگی به دنیا سه چیز به دنبال دارد، اندوه دائم، حرص شدید و آرزو‌های بی‌پایان. در زندگی کمک به محرومین را از یاد مبرید و تا آنجا که می‌توانید کمک و یاری کنید، برای امام بزرگوار دعا کنید تا ایشان بتوانند با کمک و یاری ملت غیور و شهیدپرور، کاروان انقلاب را به پیش ببرند.‌ای خواهران و‌ای برادر مسئول! شما باید با یاری دیگر هم‌وطنان همچون آن ابر باران‌زایی که بر سر زمین خشک و قحطی زده باران رحمت و برکت می‌فرستد بر مغز‌های منافق و منحرف از اسلام، باران آگاهی بفرستید؛ چرا که هر فرد متعهد و مسئول در این جامعه ناخدای کشتی است. آیا ناخدای کشتی می‌تواند در هنگام وقوع طوفان سهمگین سکان کشتی را رها سازد و در گوشه‌ای بنشیند و ناظر غرق شدن کشتی باشد؟ هرگز. ناخدا باید شجاعانه سُکان کشتی را در دست گیرد و آن را از طوفان و امواج بلاخیز نجات دهد.

شما‌ای خواهران و‌ای برادر متعهد و مسئول! باید افراد منحرف و گول خورده را از این بی‌خبری و جهل نجات دهید و آنان را به واقعیاتی که در جامعه می‌گذرد آشنا سازید. این حقیقت را بشناسید که یک آدم است و خاموش و ساکت که هرگز در اندیشه وضع جامعه و مسائل دینی خود نباشد، اگر شب و روز هم به عبادت پردازد هرگز درستکار نخواهد شد زیرا که اسلام دین جنبش و حرکت و تلاش است و هرگونه سازش را محکوم می‌کند.‌ای مادر و پدر عزیزم! دلم می‌خواهد هرگز برایم گریه نکنید و برایم سیاه نپوشید، چرا که این عمل باعث خوشحالی دشمن و زجر دادن روح من می‌شود. فقط پایدار و استوار باشید و مانند زینب (س) در مقابل هرچه ظلم است و ظالم ایستادگی کنید و صفحه روزگار را از وجود چنین افراد خبیثی پاک کنید تا بتوانید با یاری پروردگار پرچم الله اکبر را در تمام دنیا برافرازید.

والسلام

امضاء، محمدعلی آبشاری»

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار