نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:

لشکر «فاطمیون» شجره طیبه انقلاب اسلامی است/ شیطنت‌های لشکریان استکبار علیه اسلام و قرآن

حجت‌الاسلام‌ «محمدی‌سیرت» گفت: سپهبد شهید سلیمانی، لشکر فاطمیون را کوثر لقب داده بود؛ بر همین اساس این لشکر را باید یکی از شجره‌های طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
کد خبر: ۵۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ - 14May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به‌مناسبت نهمین سالگرد تأسیس لشکر فاطمیون مراسم گرامیداشتی با عنوان «فاطمیون، سپاه آزادی قدس» با حضور حجت‌الاسلام‌ «علی محمدی‌سیرت» نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان این لشکر و نیز اقشار مختلف مردم؛ شب گذشته در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ محمدی‌سیرت در این مراسم اظهار داشت: روزهایی مانند تأسیس لشکر فاطمیون را با در زمره ایام‌الله تلقی کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید این لشکر به‌ویژه شهید علیرضا توسلی گفت: سپهبد شهید سلیمانی لشکر فاطمیون را کوثر لقب داده بود؛ بر همین اساس این لشکر یکی از شجره‌های طیبه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در طول ۴۳ سال حیات انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و بعد از ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شجره‌های طیبه متعددی برای حمایت از امت اسلام، مظلومان و محرومان عالم ایجاد شده است، افزود: این شجره‌های طیبه خدمات زیادی داشته‌اند برای نمونه در لبنان حزب‌الله به رهبری حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله در برابر استکبار جهانی مقاومت کرد و امروزی تیری در قلب مستکبرین است.

محمدی‌سیرت در ادامه با اشاره به شجره طیبه انصارالله در یمن، تصریح کرد: انصارالله در هشت سال گذشته در برابر مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی ایستادگی و مقاومت کرده است؛ این در حالی بود که عربستان در ابتدا قصد داشت یمن را سه روزه تسخیر کند اما حالا آنها به هیچ یک از اهداف خود در این کشور نرسیده‌اند. در همین راستا؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی طی نصحیتی خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان پرسیدند که چرا اصرار بر یک جنگ بی‌ثمر دارید؟

وی بیان داشت: در عراق نیز حشدالشعبی یکی دیگر از شجره‌های تنومند جمهوری اسلامی ایران هستند که برای مقابله با دشمنان قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام تأسیس شدند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اصل و اساس شجره فاطمیون ثابت است و همگان از برکات آن بهره‌مند هستند، تأکید کرد: این مهم با خون پاک شهدای این لشکر و ایثارگری و فداکاری جانبازان و خانواده شهدای فاطمیون محقق شده است. کسانی خون خود را پای این شجره طیبه ریخته‌اند که خود از نسل پیامبر اکرم (ص) و از نسل فاطمه (س) هستند.

محمدی‌سیرت یادآور شد: یک بار که بدون اطلاع قبلی به شهر قم سفری داشتم و به زیارت یکی از امامزادگان آن شهر رفتم؛ در آنجا اعضای لشکر فاطمیون را دیدم که مراسم بزرگداشتی برای شهدای این لشکر داشتند؛ آن شهیدان همگی سادات بودند. به یقین در مناطق دیگری از ایران هم ساداتی از این دست حضور دارند.

وی با تأکید بر تحقق وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل، خاطرنشان کرد: وقتی که داعش با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل وارد سوریه شد، اعضای این گروه تروریستی پاسپورت خود را آتش زدند چراکه آمده بودند تا بمانند اما سپهبد سلیمانی با تدبیر خود و با کمک مجاهدت رزمندگان نابودی آن شجره خبیثه را اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: رژیم جعلی صهیونیستی غیرقانونی است و امام خمینی (ره) خواهان نابودی کامل آن بود و علاوه بر ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ابراز امیدواری کردند که این رژیم کمتر از ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

محمدی‌سیرت ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نابودی این رژیم طی ۲ دهه آینده رقم خواهد خورد این در حالی است که زمانی بود آنها بدون واهمه به هر جایی که اراده می‌کردند با شعار از نیل تا فرات حمله می‌بردند.

وی با اشاره به تسلط کامل اسرائیل بر سرزمین‌های ۱۹۴۸ گفت: با همه اشرافی که آنها بر این قسمت دارند اما جوانان مبارزی بر علیه آنها قیام می‌کنند که دارای شناسنامه اسرائیلی هستند! اتفاقاتی از این دست از برکات شجره‌هایی طیبه‌ای مثل شجره فاطمیون است. فرزندان شما برای خدا، قرآن و اهل بیت علیهم السلام فداکاری کردند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در ادامه درباره راه‌های شکرگزاری نعمت شجره طیبه فاطمیون گفت: از هر نعمتی باید مراقبت کرد تا دچار آسیب نشود. اگر بخواهیم به تعبیر سپهبد سلیمانی؛ این کوثر را حفظ کنیم باید یاد و نام شهدای این شجره را زنده نگه‌داشت. نبایستی فراموش کنیم که این شهدا برای خدا به میدان نبرد رفتند و مجاهدت کردند؛ بر همین اساس باید خدا را بسیار یاد کنیم و این نعمت را فراموش نکنیم و در این مسیر نیز نباید دچار غرور و غفلت شویم.

وی یکی از نعمات را حفظ اتحاد و همدلی دانست و تأکید کرد: همین حضور شما یکی از برکات الهی است و باید مراقبت کرد تا حفظ شود. امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند هیچ نعمتی با نعمت اتحاد و همدلی برابری نمی‌کند؛ بر همین اساس اگر چنین نعمتی از بین برود همه نعمت‌ها به‌خصوص نعمت امنیت هم از بین خواهد رفت.

محمدی‌سیرت با تأکید بر اینکه از آمریکا و اسرائیل به‌عنوان دشمنان اصلی نباید غافل شد، گفت: برخی ممکن است در داخل و خارج به شما نشانی غلط بدهند؛ بدانید که تمام کسانی که این شیطنت‌ها را بر علیه اسلام و قرآن انجام می‌دهند لشکریان استکبار هستند.

وی در ادامه تکریم یاد و خاطره شهیدان و جانبازان را ضروری دانست و گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا باعث می‌شود که خصوصیات رفتاری جامعه ایثارگری احیاء شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست، به همین جهت ثبت و ضبط خاطرات و زندگی‌نامه شهدا، جانبازان و رزمندگان دارای اهمیت است چراکه این تثبیت باعث ماندگاری در تاریخ خواهد شد و نسل‌های آینده از یک میراث گرانبها بهره‌مند می‌شوند.

محمدی‌سیرت ابراز داشت: یادگاران شهدا، یعنی فرزندان و خانواده‌های آنها، باید از خطر آسیب‌های اجتماعی مصون باشند چراکه یکی از اهداف دشمن ضربه و صدمه زدن به این خانواده‌هاست و در این راستا مسئولان امر وظایف خطیری بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در پایان صحبت خود بصیرت سیاسی را از عوامل دیگر در شکرگزاری نعمت شجره طیبه فاطمیون دانست و تأکید کرد: آن زمان که برخی از سیاستمداران تحلیل‌های غلطی برای حضور در سوریه داشتند؛ فرزندان شما با بصیرت سیاسی وارد میدان نبرد و مبارزه شدند؛ بر همین مبنا قطب‌نمای ما بایستی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و به بقیه تحلیل‌ها توجهی نکرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها