فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی خبر داد؛

رونمایی از ۷ عنوان کتاب دفاع مقدس همزمان با سالروز فتح خرمشهر

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از سوم تا نهم خرداد کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میزبان رونمایی از کتاب‌های «بر شمع فروزان»، «فرهنگنامه ایثارگران و شهدای باخرز»، «خاطرات فرشته‌ها»، «یک کوله پشتی خاطره»، «همراهان جنگ»، «مدال ماندگار» و «آبروی محله» خواهند بود.
کد خبر: ۵۲۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ - 23May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در این مناسبت ملی پرداخت.

وی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی امروزه نه تنها مسئولیت ارائه خدمات کتابخانه‌ای اعم از سالن مطالعه و امانت کتاب را برعهده دارند بلکه به‌عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و پایگاه‌های مردمی در تلاش هستند تا با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی گامی موثر و مفید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق مردم به این امر در عصر تکنولوژی و ارتباطات بردارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف کتابخانه‌ها از برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایجاد بستری مناسب برای آشنایی بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشور با شخصیت‌ها، مفاخر، وقایع و تاریخ ایرانی اسلامی این مرز و بوم است.

سبزیان افزود: به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات الی بیت‌المقدس از سوم خرداد تا نهم خرداد کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میزبان رونمایی از کتاب‌های «بر شمع فروزان» اثر محمد باذلی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر، «فرهنگنامه ایثارگران و شهدای باخرز» توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باخرز، «خاطرات فرشته‌ها» اثر عصمت مرزبان مغانی، «یک کوله پشتی خاطره» اثر غلامرضا هنرور، «همراهان جنگ» اثر شهرزاد بهادری و شهربانو زارعی و «مدال ماندگار» اثر محبوبه شرف‌زاده و نرگس کامکار توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت مراجعین و نگارخانه کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد از برگزاری نمایشگاه عکس «روز سوم» با موضوع فتح خرمشهر و نمایشگاه کتاب «با ستاره‌ها» با محوریت دلاوری‌ها و رشادت‌های جوانان این مرز و بوم در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

این مسئول گفت: همچنین در این ایام معرفی کتاب با محوریت سوم خرداد در صفحات مجازی کتابخانه‌های عمومی استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری بیش از ۲۰۰ نشست کتابخوان و نشست‌های تبیینی توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

با توجه به ظرفیت اعضای کتابخانه‌ها و جلب مشارکت مردمی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به اجرای سرود «سلام فرمانده» با حضور اعضا اشاره کرد.

سبزیان با اشاره به محدودیت ظرفیت فضاهای تفریحی فرهنگی در برخی از شهرها و مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار، اکران فیلم «موقعیت مهدی» در کتابخانه‌های عمومی منتخب استان را از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده دیگر عنوان کرد.

وی یادآور شد: آئین رونمایی از کتاب «آبروی محله» اثر سیمین وهاب‌زاده مرتضوی و برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت این کتاب توسط اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد و کتابخانه عمومی سردار شهید قاسم سلیمانی نیز در ایام گرامیداشت سوم خرداد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در پایان از افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی هفت» شهرستان مشهد خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها