فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده تیپ ۳۸ تربت جام:

الگوگیری از سیره شهدا فتح خرمشهرها را رقم می‌زند

سرهنگ «سعیدیان» گفت: لازمه جهاد تبیین در فتح خرمشهر‌ها تقویت ایمان و پیروی از سیره شهداست؛ خرمشهرها و جهادها در پیش است و ما میراث‌دار شهدا هستیم.
کد خبر: ۵۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷ - 24May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تربت جام، سرهنگ زرهی ستاد «مهدی سعیدیان» فرمانده تیپ ۳۸ زرهی محمد رسول الله (ص) ارتش در تربت‌جام در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت گرامیداشت فتح خرمشهر روز پیروزی و مقاومت با حضور مسئولین محلی، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر اقشار مردم برگزار شد اظهار داشت: لازمه جهاد تبیین در فتح خرمشهر‌ها؛ تقویت ایمان و پیروی از سیره شهداست؛ خرمشهرها و جهادها در پیش است و ما میراث‌دار شهیدان دفاع مقدس هستیم امروز اقتدار، عزت، امنیت وصلابت نظام مدیون جانفشانی شهداست.

وی تصریح کرد: در طول برگزاری عملیات الی بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد رزمندگان اسلام با قدرت ایمان، ایثار و رشادت‌های مثال‌زدنی خود از جان خویش گذشتند تا این بخش از میهن اسلامی‌مان که بیش از ۵۷۰ روز در اشغال ارتش بعث عراق بود آزاد شود.

سعیدیان گفت: یکی از ابعاد جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است پرداختن به دوران طلایی دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن به نوجوانان و جوانان است.

فرمانده تیپ ۳۸ زرهی محمد رسول الله (ص) تربت‌جام با بیان اینکه فتح خرمشهر درخشان‌ترین و پرافتخارترین نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از رویدادهای مهم تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب است که با مدد الهی و صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرزوبوم به وقوع پیوست و عظمت آن برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ما به یادگار خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: خرمشهر ۱۹ ماه در اشغال صدامیان بعثی بود همان‌ها که آمده بوده‌اند تا بمانند، اما رزمندگان اسلام با همدلی و همبستگی عملیات الی بیت‌المقدس را در دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز کردند و در سوم خرداد خرمشهر قهرمان به آغوش ملت بازگشت و این واقعه تاریخی بنام روز پیروزی و مقاومت در تقویم کشور و دفاع مقدس ثبت شد. 

در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و پلاک عزت از خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها