گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درحرم امام خمینی (ره)؛

پیروزی انقلاب اسلامی با فداکاری و شهادت مردم/ رهنمودهای امام راحل توشه گام دوم انقلاب اسلامی است

حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند: نسل جوان ما قرار است مسئولیت ملی و انقلابی گام دوم انقلاب را برعهده بگیرد، احتیاج دارد به درس‌های امام خمینی (ره) که هم در گفتار و هم در رفتار ایشان می‌توان آن را جستجو کرد و یافت.
کد خبر: ۵۲۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 04June 2022

پیروزی انقلاب اسلامی با فداکاری و شهادت مردم/ رهنمودهای امام راحل توشه گام دوم انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در اجتماع پرشور مردم در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب به مناسبت سی‌وسومین سالگرد عروج آن عزیز سفر کرده، امام خمینی را روح جمهوری اسلامی، شخصیتی حقیقتاً استثنایی وامامِ «دیروز و امروز و فردای ملت ایران» خواندند.

گزیده بیانات معظم‌له به شرح زیر است:

۱/ امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی است اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته شود و مورد بی توجهی قرار بگیرد، نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند.

۲/ نسل جوان ما قرار است مسئولیت ملی و انقلابی گام دوم انقلاب را برعهده بگیرد، احتیاج دارد به درس‌های امام خمینی (ره) که هم در گفتار و هم در رفتار ایشان می‌توان آنرا جستجو کرد و یافت.

۳/ در انقلاب‌های فرانسه، روسیه و دیگر انقلاب‌های قرن ۲۰ و ۱۹ معنویت مفقود بود، اما انقلاب اسلامی هم به جنبه مادی و هم معنوی انسان توجه دارد.

۴/ انقلاب را مردم با فداکاری و شهادت پیروز کردند. اما دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم در بیاورد، امام خمینی (ره) بود.

۵/ اقامه حق و عدل هدف امام بود، اما آیا این هدف در زیر سقف نکبت بار حکومت پهلوی یا هر حکومت وابسته‌ای می‌شود اقامه حق و عدل کرد؟ قطعا نه

۶/ نه به دولت‌ها و ملت‌های دیگر ظلم می‌کنیم و نه از آن‌ها ظلم می‌پذیریم. هم علم و دانش و اقتصاد کشور را تقویت می‌کنیم و هم دفاع کشور را تقویت می‌کنیم.

۷/ ️امام اصرار داشت طرح جدید یعنی جمهوری اسلامی در ذیل آنچه در غرب به آن جمهوری یا مردم سالاری می‌گویند، قرار نگیرد.

۸/ در تمام سر فصل‌های مکتب طراحی شده توسط امام به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده ایم، هم در زمینه مردم سالاری و هم در مسائل علمی و دیپلماسی و هم در زمینه موقعیت کشور در دنیا و خدمات عمومی و اقتصادی پیشرفت داشته ایم و البته ناکامی‌هایی نیز داشتیم.

۹/ جوانان ما توجه کنند غربی‌ها سه قرن، دنیا را از شرق آسیا تا شمال آفریقا و آمریکا غارت کردند. فاجعه آفریدند و شکنجه کشتار و برده گیری کردند. در این سه قرنی که غربی‌ها مشغول جنایت بودند روشنفکران آن‌ها قانون حقوق بشر می‌نوشتند.

۱۰/ ذات جمهوری اسلامی که با ظلم و منکرات مخالف است، به طور طبیعی ظالم و کسانی که با منکرات خو گرفته اند را با خودش مخالف می‌کند.

۱۱/ امروز امید دشمنان این است که با اینترنت و فضای مجازی مردم را مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند.

۱۲/ در اول انقلاب وعده سقوط شش ماهه جمهوری اسلامی را می‌دادند، این محاسبه مثل محاسبه شان در جنگ تحمیلی و کمک به صدام و کودتاگران غلط بود. امروز هم این محاسبه غلط است که خیال کنند می‌توانند ملت را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند.

۱۳/ امروز مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور امید بستن به اعتراضات مردمی است تا بلکه بتوانند با عملیات روانی، فضای مجازی و مزدور پروری، مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهند

۱۴/ در سرودی که این روز‌ها پخش شده و سلام به حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است ببینید مردم چه ابراز ارادتی می‌کنند. ما اول انقلاب این فعالیت‌ها و اجتماعات مذهبی را نداشتیم

۱۵/ گرایش مردم امروز به انقلاب و دین از روز اول انقلاب یقینا بیشتر است. اگر کسی می‌خواهد گرایش مردم به انقلاب، مبارزات و مجاهدت‌ها را بفهمد، به تشییع عظیم مرحوم آیت الله بهجت، مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی و شهید قاسم سلیمانی نگاه کند.

۱۶/️ نفت ایران را در سواحل یونان می‌دزدند و بعد از آن دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی جبران می‌کنند و کشتی نفتی دشمن را ضبط می‌کنند، اما آن‌ها ایران را متهم به دزدی می‌کنند. ما از شما پس گرفتیم و پس گرفتن مال دزدی که دزدی نیست.

۱۷/ این که یک وزیر سه چهار روز در حادثه آبادان بالای سر کار می‌ایستد یا اینکه رئیس جمهور و معاون او با آسیب دیدگان دیدار می‌کنند و تصلی می‌دهند با ارزش است و باید قدردانی شود. البته عاملان خرابکاری‌ها چه در قضیه آبادان و هر قضیه دیگری باید مجازات شوند.

۱۸/ یک زمانی امام می‌گفت دشمن با قلم با شما مبارزه می‌کند؛ امروز بحث قلم نیست؛ بحث فضای مجازی و ماهواره‌ها است. باید با جنگ روانی دشمن مقابله کرد. الان در فضای مجازی بعضی‌ها کارشان این است وانمود کنند که کشور به بن بست رسیده، حالا از روی غفلت انجام می‌دهند یا پول می‌گیرند، نمی‌دانم. کشور به بن بست نمی‌رسد، زمان امام خمینی هم همین اتفاق افتاد. کسانی در روزنامه هایشان این را نوشتند و امام گفتند "نه، شما به بن بست رسیدید".

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار