سردار شیخی خبرداد

جذب هیئت علمی در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس/ تقاضای دانشگاه‌ها جهت برپایی رشته‌های دفاع مقدسی

معاون هماهنگ‌کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در همایش هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان تهران از تقاضای بسیاری از دانشگاه‌ها جهت برپایی این رشته‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ - 12September 2015

جذب هیئت علمی در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس/ تقاضای دانشگاه‌ها جهت برپایی رشته‌های دفاع مقدسی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار علیاصغر محسن شیخی معاون هماهنگکننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در همایش هم اندیشی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاه های استان تهران که در باغ موزه دفاع مقدس تهران در حال برگزاری است، در رابطه با جذب هیئت علمی گفت: طبق آیین نامه، افرادی که دارای ویژگیهای لازم هستند انتخاب می شوند که اطلاعات آنان از طریق ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جمع آوری می شود. تاکید بر این است که اعضای هیئت علمی در ابتدا از کارکنان نیروهای مسلح باشند.

وی خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه سه پژوهشکده دارد که هر پژوهشکده از 6 تا 8 گروه علمی برخوردار است. حدود 7 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب وزارت علوم رسیده است و چند رشته دیگر نیز در دست بررسی قرار دارد

سردار شیخی با بیان اینکه گروه های علمی به بحث های محتوایی می پردازند، خاطر نشان کرد: بسیاری از مفاهیم دفاع مقدسی باید قابل دفاع علمی باشند. لذا باید آن ایثارگری های عالمانه و عاشقانه به مفاهیم علمی تبدیل شوند.

معاون هماهنگکننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در ادامه از تقاضای بسیاری از دانشگاه ها جهت برپایی این رشته ها خبرداد و گفت: کلیه کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس به چاپ می رسند باید توسط این پژوهشگاه پیش از چاپ ارزیابی شوند.

وی با تاکید بر این موضوع که باید علمی بودن جنگ را به نسل جوان و به خصوص دانشجویان نشان بدهیم از برخی فیلم های دفاع مقدسی که جنگ راعالمانه نشان نمی دهند، انتقاد کرد.

سردار شیخی در پایان از اساتید این درس خواست تا پیش از تدریس مطالعه داشته باشند و دانشجویان را در بحث ها مشارکت بدهند.

عمق بخشی به افتخارات، عدم توصیفات غیر واقعانه، عدم نمایش درست نیافتنی بودن جایگاه شهدا و جانبازان، پاسخگویی به ابهامات و شبهات، معنویت افزایی و استفاده از وسایل کمک آموزشی از دیگر تاکیدات سردار شیخی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار