امیر نیک بخش خبر داد

افزایش تقاضای برپایی کلاس‌های درس "آشنایی با مبانی دفاع مقدس" در دانشگاه‌های تهران

امیر نیک بخش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته حدود 400 کلاس درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان تهران برپا شد، گفت: جهت سال تحصیلی جدید، درخواست‌های برپایی این کلاس توسط دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ - 13September 2015

افزایش تقاضای برپایی کلاس‌های درس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر نیک بخش در همایش هماندیشی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس که روز گذشته در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، در خصوص عملکرد آموزشی در سال تحصیلی 94-93 اظهار داشت: در 2 ترم گذشته 2 واحد درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در 52 دانشگاه دولتی، آزاد، غیرانتقایی، پیام نور و علمی کاربردی استان تهران ارائه شد.

وی اضافه کرد: در این راستا 400 کلاس باحضور بیش از 15 هزار دانشجو برگزار شد که جهت برپایی این کلاسها از 160 استاد این درس بهره گرفتیم.

امیر نیک بخش با بیان اینکه بیشترین کلاسها در دانشگاههای آزاد برپا شده است، تصریح کرد: 57 کلاس باحضور 1594 دانشجو در دانشگاههای آزاد برگزار شد که 33 کلاس آن مربوط به واحد تهران جنوب است. همچنین 14 کلاس در دانشگاه علامه طباطبایی برپا شد.

وی با اعلام این خبر که جهت ترم تحصیلی آینده، درخواست افزایش کلاسها توسط دانشگاهها صورت گرفته است، به بیان توصیههای آموزشی پرداخت.

امیر نیک بخش گفت: اساتید در پایان ترم آمار و ارزشیابی دانشجویان در دانشگاه جمعبندی و به مدرس ارشد تحویل نمایند. ارائه درس اساتید باید موجب بالا رفتن انگیزه دانشجویان شود. همچنین در پایان کلاسها نظرات دانشجویان دریافت و تحلیل و ارزیابی شود.

وی با توصیه این نکته که اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس را با عشق و علاقه تدریس کنند، اضافه کرد: مدرک درس آشنایی با دفاع مقدس کتاب پژوهشگاه است و باید اساتید محترم باتوجه به فصول مختلف قید شده در کتاب تدریس نمایند و جزوات آموزشی باید باشد و باتوجه به تجربیات تدریس و تعداد کلاسها مطالب مهم در فصول به دانشجویان گفته شود.

امیر نیک بخش بیان کرد: بر خی از فصول را میتوان خلاصه و برخی را مفصلتر ارائه کرد.

حضور به موقع در کلاسها، رعایت نظم و انضباط، ترغیب دانشجویان جهت ارائه کنفرانس در کلاسها، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، حفظ وحدت نیروهای مسلح، به روز رسانی اطلاعات و حمایت از پایان نامههای مرتبط از دیگر توصیههای وی بود.

امیر نیک بخش در پایان از برنامهریزی جهت برگزاری همایش معاونین آموزشی دانشگاهها خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار