سردار خضرایی:

آشنایی با دفاع مقدس باید از منظر اخلاقی و ارزشی صورت بگیرد

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت تهران گفت: آشنایی با دفاع مقدس باید از منظر اخلاقی و ارزشی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ - 12September 2015

آشنایی با دفاع مقدس باید از منظر اخلاقی و ارزشی صورت بگیرد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار "جواد خضرایی" مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در همایش هماندیشی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاههای استان تهران اظهار داشت: آن کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند با رویکردی از دفاع مقدس آشنا هستند که نمیشود همه وجوه دفاع مقدس را در مقیاس واقعی ارائه بدهیم.

وی ادامه داد: آنچه در باغ موزه دفاع مقدس مورد بازدید شهروندان قرار میگیرد دربرگیرنده رویکردهایی از دفاع مقدس است که مورد نیاز جامعه است.

سردار خضرایی تصریح کرد: به نظر میرسد نیازی به ارائه برخی از بخشهای تاکتیکی جنگ در باغ موزهای که مورد بازدید عموم است، نیست و این باید در دانشگاههای دفاعی ارائه شود.

وی با بیان اینکه در این موزه تلاش شده است تا از امکانات دیجیتالی و هنری برای به تصویر کشیدن واقعیتهای دفاع مقدس استفاده شود، گفت: جامعه امروز ما از زاویه تصویر رغبت میکند تا نگاهی به تاریخ داشته باشد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس اضافه کرد: دفاع مقدس تنها جنگی پس از صدر اسلام بود که موجب رشد معنویت رزمندگان شد. دفاع مقدس مظهر خداجویی بود.

سردار خضرایی بیان داشت: کار با دانشجویان از 2 منظر سخت است؛ نخست به این دلیل که نسل کنونی با دفاع مقدس آشنایی کمی دارد و دیگر اینکه این نسل به دلیل عدم فهم مناسب از جنگ، این را به عنوان رویکرد ارزشی نمیشناسد. لذا باید آشنایی با دفاع مقدس از منظر اخلاقی و ارزشی را دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: جامع ترین کتابخانه دفاع مقدس در مدت سه سال در باغ موزه دفاع مقدس با 15 هزار عنوان کتاب که از روزهای جنگ به نگارش درآمده است، برپا شده است و اساتید میتوانند از این کتابها استفاده کنند.

سردار خضرایی گفت: این باغ موزه همچنین اقدام به اعزام شهروندان تهرانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشته است که این  کار از 4 سال پیش آغاز و امروز بیست و یکمین کاروان راهیان نور از منطقه 19 تهران عازم یادمانهای غرب و شمالغرب کشور شدند.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در رابطه با برگزاری جلسات ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اظهار داشت: اگرچه مردم دلدادهی دفاع مقدس هستند اما از برنامههای دفاع مقدسی بهرهبرداریهای اخلاقی و رفتاری صورت نرگفته است. لذا جلساتی را باحضور شخصیتهای فرهیخته نظامی و فرهنگی برگزار کردیم که 61 برنامه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت احصا شد.

وی افزود: اکنون 19 طرح تحقیقی این 61 برنامه توسط اساتید تدوین شده است که امید است تا پایان سال سایر طرحهای تحقیقی نیز آماده و وارد فاز تحقیق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار