نماینده مردم در مجلس:

مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان را از بیت‌المال کوتاه می‌کند

حجت‌الاسلام سبزی با اشاره به اجرای سیاست اصلاح ارز ترجیحی و برکات اجرای این طرح گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند.
کد خبر: ۵۲۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ - 19June 2022

مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان را از بیت‌المال کوتاه می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: همه کارشناسان اقتصادی و حتی خود مردم مخالف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند، زیرا به اقتصاد کشور ضربه زد و متاسفانه منجر به افزایش قیمت کالا‌های اساسی و رانت و فساد شد.

وی افزود: متاسفانه با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، آرد و بسیاری از کالا‌های اساسی کشورمان نظیر روغن و شکر و ... به کشور‌های همسایه قاچاق شد و قاچاق معکوس با پول مردم افزایش یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با اینکه دولت سابق متوجه سیاست اشتباه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شده بود، اما شجاعت حذف و عقب نشینی از اجرای آنرا نداشت، ولی دولت سیزدهم برای نجات اقتصاد ایران دست به اقدام شجاعانه اصلاح ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه‌ها گرفت تا از استمرار لطمات جبران ناپذیر به اقتصاد و کشور جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام سبزی گفت: هم اکنون مجلس این اختیار را به دولت داده تا یک زیرساخت مناسب برای رساندن ارز ترجیحی باقی مانده در حوزه نهاده‌های دامی و دارو به دست مردم طراحی و ارائه کند که بزودی این زیر ساخت عملیاتی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون دولت در نظر دارد یارانه‌ها را مستقیم از حلقه اول یعنی وارد کننده به دست مردم یعنی حلقه آخر زنجیره عرضه و تقاضا برساند. این مساله با دو روش یارانه نقدی و کالابرگ مد نظر است، اما مجلس کالابرگ را ترجیح می‌دهد، زیرا ما موافق یارانه نقدی نیستیم، چون منجر به تورم شده و آثار و برکات آن به جامعه هدف نمی‌رسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار