فرمانده کل سپاه:

منطق رویارویی با دشمنان بزرگ، قوی شدن اسلام است/ شهدای عشایر گلستانی از لاله‌های غیرت هستند

سرلشکر «سلامی» با بیان اینکه هرگز کسی در حال تعالی انقلاب اسلامی خسته نمی‌شود و جهاد به ما روحیه می‌دهد، گفت: ملتی که دشمنی بزرگ دارد، بزرگ می‌شود؛ منطق رویارویی با دشمنان بزرگ، قوی شدن عضلات اسلام است.
کد خبر: ۵۳۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ - 21June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (سه‌شنبه) در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، با اشاره به حضور افرادی از جامعه عشایری سراسر کشور در این کنگره، اظهار داشت: این رنگین‌کمان زیبا و حضور عشایر از بخش‌های مختلف سرزمین بزرگ ایران، نماد زیبایی از وحدت آسمانی اقوام کشور است؛ همچنین عشایر رنگ طبیعتی را به خود گرفته‌اند که با آن مأنوس و هم‌نشین هستند.

وی افزود: عشایر همانند قله‌ها سربلند هستند و خصایصی چون اقتدار، سرافرازی و پرافتخار بودن را از کوه‌هایی که از آن‌ها عبور می‌کنند، آموخته‌اند و سینه‌های آن‌ها برای اسلام و وطن همانند صخره‌ها سخت و نفوذناپذیر است؛ این درحالی است که قلب‌هایی بسیار مهربان و زلال در این سینه‌های سخت جای گرفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: عشایر در کلام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به عنوان ذخایر انقلاب اسلامی یاد شده‌اند؛ چراکه مانند دریای مواج، اما آرام و صبور در برابر سختی‌ها شکیبایی می‌کنند و دل دریایی آن‌ها همانند طبیعت بخشنده و سخاوتمند است و این صفای باطن، صراحت در کلام، زیبایی در لباس و پوشش و همچنین شکوه و حماسه‌آفرینی، عشایر را بسیار قدرتمند و مؤثر، همچنین محبوب خداوند، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ساخته است.

سرلشکر سلامی با اشاره به وجود ۱۱ هزار شهید گران‌قدر در جامعه عشایری کشور، عنوان کرد: این شهدا گلستانی از لاله‌های غیرت و وفاداری هستند و نشانی بر وفای به عهد، غیرت، مردانگی، استواری، روح فداکاری و شکوه و عظمت عشایر هستند؛ همچنین در اثر این فداکاری‌ها در صحنه‌های نبرد، راه جامعه به هم‌پیوسته اشرار جهان به روی ایران بسته شده و پیروزی اسلام و ایران در یک نبرد بزرگ جهانی حاصل شد.

وی اضافه کرد: دشمنان قصد داشتند ایران را به کشوری عقب‌مانده، افسرده، نیازمند به بیگانگان و مطیع و برده خود تبدیل کنند و ثروت‌های مادی و معنوی ایران و سایر مسلمانان را غارت کنند؛ اما امام خمینی (ره) ایستادگی کرد و یک جنگ بزرگ را پذیرا شد و دشمنان را از کشور بیرون راند. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز پس از امام راحل، با الهام از عاشورا، ملت را در این مبارزه سهمگین از سختی‌ها عبور داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهیدان را حجتی بر استقامت مردم ایران دانست و یادآور شد: نمی‌شود ۱۱ هزار شهید گران‌قدر در خاک خفته باشند و عشایر راه آن‌ها را ادامه ندهند. این ایستادگی، سختی‌ها را آسان خواهد کرد و با پشت سر گذاشتن سختی‌ها، آرامش حاصل می‌شود؛ چراکه جهاد موجب سعادت است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: نتیجه رشادت عشایر که هم در دوران طاغوت در خط مقدم مبارزه با استبداد بودند و هم در دوران دفاع مقدس حضور آن‌ها در جبهه حق علیه باطل مشهود بود، این است که امروز با شنیدن خبر‌های مربوط به جامعه سیاسی صهیونیسم، می‌توان نظاره‌گر فروپاشی آن‌ها بود. ما اعتقاد داریم در مکانی که از مناره‌های مساجدش فریاد «الله‌اکبر» سر داده می‌شود، آمریکا جایی برای ماندن ندارد.

وی با بیان این‌که دشمنان باور نداشتند که این ملت ۴۴ سال در یک مبارزه مستمر باقی بمانند و بعد از ده‌ها سال این‌گونه مقتدر باشند، گفت: دشمن عاجز، امروز به مشتی خیانتکارِ پناهنده که گاهی به زبان ما سخن می‌گویند، اما کلام آن‌ها را ترجمه می‌کنند، روی آورده و خیال می‌کند که می‌تواند قلب و مغز مردم را تحت کنترل خود درآورد؛ اما باید بداند که قادر نخواهد بود مردم را از نظامی که خودشان با خون شهیدان‌شان پرورش دادند، جدا کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: تاریخ این کشور سرشار از پیروزی است و هر جا ما با دشمنان مواجه شدیم، آن‌ها عقب می‌نشستند و به همین دلیل امروز دشمن افسرده و سرگردان، اما زخمی و با کینه‌ای عمیق به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: پناهندگانی که با دشمن هم‌دست هستند، با روی آوردن به دروغگویی، دشمن را به تحریم ایران تحریک می‌کنند تا دارو به بیماران ما نرسد و مردم را گرسنه نگه دارند؛ اما این خیال باطل است؛ چراکه مردم آگاه ما می‌دانند منافقان، مشرکان و هم‌دستان آن‌ها اراجیف می‌گویند و خیرخواه ملت ما نیستند.

وی با بیان این‌که شهادت ثمری ابدی دارد و آغاز حیاتی جاودان، شکوه و عظمت انسان و پرکشیدن و به معراج رفتن تا عرش است، بیان داشت: این ملت با شهادت سعادت یافته و آرزوی ما این است که در پیشگاه این ملت قربانی و فدا شویم تا ملت بماند و بدرخشد و آرمان‌های خود را زیبا و دل‌انگیز به پیش ببرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ عظمتی در عالم تصادفی به دست نمی‌آید و برای یافتن آن باید تلاش و مجاهدت کرد و هرگز کسی در حال تعالی انقلاب اسلامی خسته نمی‌شود و جهاد به ما روحیه می‌دهد، ملتی که دشمنی بزرگ دارد، بزرگ می‌شود، منطق رویارویی با دشمنان بزرگ، قوی شدن عضلات اسلام است.

سرلشکر سلامی از تلاش‌های شبانه‌روزی میزبانان کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع)، استاندار چهارمحال و بختیاری، بسیجیان و... قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار