دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

برگزاری اولین همایش مسئولین دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرهای مازندران

اولین همایش مسئولین دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرهای مازندران امروز با حضور سردار «ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در مسجد فاطمه الزهرا (س) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ - 28June 2022

برگزاری اولین همایش مسئولین دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرهای استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، در راستای ابلاغ برنامه‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت کشور به استانداران و فرمانداران، همایش توجیهی مسئولین دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر‌های استان جهت تشکیل ستاد بزرگداشت مناسبت‌های شهرستانی امروز با حضور سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در مسجد فاطمه الزهرا (س) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد.

برگزاری اربعین شهدای گمنام 

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن تسلیت شهادت دکتر بهشتی و گرامیداشت شهدای هفتم تیر، بر ضرورت تبیین حادثه هفتم تیر تأکید کرد و به تشریح برنامه‌های ابلاغی و مناسبتی این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: تجلیل از مسئولان دفاتر شهرستان‌ها یکی از برنامه‌‌هاست که در طول سال برگزار می‌شود.

وی تدوین کتاب دفاع مقدس، ساخت یادمان‌های شهدای گمنام، جمع آوری و ثبت خاطرات شفاهی رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، تولید مستند روایت ۲۵ را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: همچنین ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از مأموریت‌های مهم این اداره کل محسوب می‌شود.

این مسئول نسبت به برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام تازه تدفین شده در شهر‌های چالوس، ساری، بابل، جویبار و سوادکوه (آلاشت) تأکید کرد و گفت: همچنین از برگزار کنندگان چهارمین جشنواره ملی ترنم فتح و بویژه مسئول دفتر حفظ آثار شهرستان نوشهر تقدیر می‌کنیم.

سردار ملکی نسبت به حضور مسئولین دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها در نشست‌ها و جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها و شورای اداری و برنامه ریزی تأکید و حواهان پیگیری اجرای برنامه‌های مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت شد.

این مسئول عنوان کرد: برابر نشست‌ها و جلسات مختلف با استاندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان نماینده تام الاختیار استاندار در بحث ابلاغ و نظارت بر برنامه‌های سال معرفی شده است.

تقدیر از مسئولین برتر دفاتر حفظ آثار شهرهای مازندران

«سید قاسم هاشمی» معاون اجرایی و مسئول اجرای برنامه‌های مناسبت‌ها و برنامه‌های ابلاغی دفاتر شهرستان‌ها اظهار داشت: ستاد مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در استان با مسئولیت استاندار و دبیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و کمیته‌های سیزده گانه) و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان نماینده تام الاختیار جهت نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های مناسبت‌های شهرستان‌ها معرفی و طی نامه‌ای به فرمانداران ابلاغ شد.

هاشمی افزود: همچنین در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برابر دستور مدیرکل قرارگاه فرهنگی و دبیرخانه مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت تشکیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه در این قرارگاه نسبت به اجرای برنامه‌های ادارات کل و شهرستان‌ها فعالیت صورت می‌گیرد، اضافه کرد: این فعالیت‌ها برابر ابلاغ وزارت کشور و ستاد کل نیرو‌های مسلح در سامانه ستاد مرکزی مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت (سادم) به آدرس الکترونیکی DEFADOC.IR ثبت می‌شوند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اربعین هشت شهید گمنام که در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و تدفین شدند، از مسئولین دفاتر شهر‌های جویبار، ساری، بابل، سوادکوه (آلاشت) و چالوس خواست تا نسبت به برگزاری مراسم باشکوهی در تجلیل از این شهدا اقدامات لازم را به عمل آورند.

در این همایش مسئولین دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‍‌ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند و مدیران تخصصی اداره کل نیز در راستای تشریح و توضیح برنامه‌های ابلاغی سال بیاناتی را ارائه کردند.

در پایان از «سید باقر طاهری» مسئول دفتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان بابلسر به عنوان رده برگزیده در سال ۱۴۰۰، «علی امانی» مسئول دفتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان آمل و «محمد لطفی نژاد» مسئول دفتر حفظ آثار دفاع مقدس کلاردشت به عنوان رده برتر در سال ۱۴۰۰ با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار