وصیت‌نامه شهید «محمد رحیم بردبار»؛

انقلاب اسلامی دشمنان اسلام را خوار و زبون ساخت

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمد رحیم بردبار» آمده است: انقلاب اسلامی عزت و شوکت اسلامی و انسانی به ما داد و دشمنان اسلام را خوار و زبون ساخت.
کد خبر: ۵۳۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ - 04July 2022

انقلاب اسلامی دشمنان اسلام را خوار و زبون ساختبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«محمد رحیم بردبار» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «نکا» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«محمد رحیم بردبار» در یکم اسفند ۱۳۴۰ در شهرستان نکا به دنیا آمد و در تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۶۵ در عملیات کربلای یک به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

برادران و خواهران! انقلاب خون­بار اسلامی به ما آن­چه را که نداشتیم، عطا کرد. عزت، شوکت اسلامی و انسانی به ما داد و دشمنان اسلام را خوار و زبون ساخت. این محقق نمی­‌گردد مگر به لطف و رحمت خداوند که شامل حال­مان گشته و نتیجه خون­های پاکی است که فرزندان عزیزتان به پای این درخت تنومند ریخته­‌اند.

انقلاب اسلامی با حماسه­‌ها و مجاهدت­ها و تحمل مشکلات و مصائب به این­جا رسیده است و آن­چه که بر مسئولیت­مان در قبال این انقلاب می‌­افزاید نیز همین است. شکی نیست که وفاداری به شهدای عزیز را با پیمودن راه­شان و هدف­شان باید ثابت کرد و باید بدانیم که هر چه دشمنان اسلام و انقلاب بر ما فشار بیشتر بیاورند، باید به حقانیت راه­مان مطمئن­تر و بر صراط­­مان صابر و مقاوم باشیم.

پدر و مادر مهربانم! اميدوارم كه در پناه ايزد يكتا هميشه در صحت باشيد و با صد بوسه بر دست و پاي­تان اميدوارم كه مرا ببخشيد. البته مي­‌دانم كه فرزندي نبودم كه در كارها به شما كمك و همكاري نمايم، بلكه در زندگي مشكلات و زحمات براي­تان فراهم كرده­‌ام. اميدوارم دست­بوس شما در قيامت باشم، خداوند مرا قبول كند هرچند بنده­اي گنهگارم، ولي اميد به فضل و بخشش خداوند غفّار دارم.

برادران و خواهران من! امید دارم که مرا به بزرگی و بزرگواری­تان ببخشید اگر به حضورتان جسارت کردم، امیدوارم که با دعا، خداوند از گناهان من درگذرد و کار‌های مرا به فضل خویش قبول کند إن­ شاءالله.

فرزندان خود را با آرمان و اهداف شهدا و امام امت و بالاخره اسلام عزیز آشنا کنید و تعهد اسلامی خویش را در قبال آنان انجام دهید. إن ­شاءالله.

پدر بزرگوارم! در این مدت که در جبهه بودم، قضای روزه دارم و همچنین چند روز کفاره روزه نیز دارم و نماز را از آن موقع که بر من تکلیف شد، به طور کلی هر چند مدتی که تشخیص داده‌­اید، بدهید. امیدوارم که خداوند مرا ببخشد و اعمال­مان را قبول کند و اگر جسدم در دسترس‌­تان قرار گرفت، در هر جایی که تشخیص داده‌­اید، به خاک بسپارید. البته در جمع قبور شهدا باشد.  

همسر مهربانم! در این مدت زندگی با شما کمالات زیادی را کسب کردم و آن روایت رسول اکرم (ص) که: «ازدواج نصف ایمان» به آن رسیده ­ام هرچند در این مدت کسی نبودم که بتوانم آن­طور که باید و شاید به وضع زندگی برسم و از این جهت از همسر عزیزم معذرت می­‌خواهم و امیدوارم در آن سرای جاوید اجر شهدا را داشته باشید. اگر نتوانستم در این مدت به شما خدمت کنم، در آن سرای جاوید خدمت­تان را جبران کنم به إذن­ الله و خداوند مرا مورد مغفرت خود قرار بدهد.

همسرم اگر خداوند به ما فرزندی عطا کرد، البته می‌­دانم آن­طور تربیت می‌­کنید که اسلام گفته است و خداوند خشنود باشد آرمان شهدا و شدائد و مصائب وارده و تحمل و صبر پدران و برادرانش را که به لقاء خداوند رسیدند، برای او همیشه عنوان کنید و تشویق و ترغیب کنید که همین راه را ادامه دهد که جز این راه، مرضی خداوند و شهدا نخواهد بود و نام نیکویی که منصوب به حضرت معصومه (علیهاالسلام) و یا حضرت امام رضا (ع) باشد، برایش انتخاب کنید و امیدوارم شما نیز در امور فقط به خداوند توکل کنید که مؤمنین و مؤمنات چنین ورد زبان­شان است: «وَ مَن یَتوَکَّلَ عَلی ­الله فَهُوَ حَسبُهُ.» صبر و استقامت و نجابت و پارسایی شما مکمل شهادت من است که مطمئناً در شما تاکنون دیده­‌ام و امیدوارم بعداً نیز در همه امور داشته باشید و راجع به زندگی خود نیز در آینده آن­چه که فقط اسلام و قرآن و امام امت در امور حکم می­‌کنند، انجام دهید که این مطلب برای­تان سعادت دنیوی و اخروی به دنبال خواهد داشت. سعی کنید در کار‌ها با پدرم مشورت کنید که پدرم فردی است که اسلام و قرآن را می­‌خواهد و به عرف غلط و غیراسلام معتقد نیست. إن­ شاءالله.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار