پاسخ خانواده شهدا به حمله مغرضان به حجاب با کلیدواژه «وصیت‌نامه شهید»

تأکید به حفظ «حجاب» به‌عنوان یکی از کلیدواژه‌های پرکاربرد در وصیت‌نامه شهدا یافت می‌شود. حال این روزها، شبکه‌های تصویری معاند، هجمه به حجاب را از طریقی دیگر پیگیری کردند که واکنش خانواده شهدا را در پی داشته است.
کد خبر: ۵۳۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ - 23July 2022

پاسخ خانواده شهدا به حمله مغرضان به حجاب با کلیدواژه «وصیت‌نامه شهید»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مسأله حجاب موضوعی است که این روز‌ها بازیچه دست ضدانقلاب شده و آن‌ها این بار با هجمه به حجاب که نشانگر عفاف و حیای فاطمی است، در تلاشند ضدیت خود با نظام جمهوری اسلامی را نشان دهند. در آخرین هجمه آن‌ها، در یکی از شبکه‌های تصویری معاندین برای پیشبرد اهدافشان، این بار سراغ وصیت‌نامه شهدا رفتند و نوشتند: امروز از خون شهدا برای حجاب مایه می‌گذارند و این استدلال بی‌پایه است!

۸۰ درصد وصیت‌نامه شهدا به چه موضوعی اختصاص دارد؟

این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد وصیت‌نامه شهدا حول موضوعاتی نظیر حفظ نظام و انقلاب اسلامی، پشتیبانی از ولایت فقیه و مسأله حجاب می‌گردد؛ بنابراین تأکید بر حفظ حجاب و ارتباط آن با کرامت انسانی زنان در وصیت نامه شهدا وجود و حضور جدی دارد.

به طور مثال شهید شکرخدا فردین در وصیت نامه خود می‌نویسد: «پیام شهدا به شما حجاب است؛ پیام امام حجاب است، پیام قرآن حجاب است. حجاب امری است واجب بر هر زن مسلمان و شرافتمند». همچنین شهید سعید زقاقی، در بخشی از وصیت‌نامه‌اش این چنین خطاب به مادرش می‌گوید: «مادرم! فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش می‌کنند و زنان ما عفت را».

شهید غلامرضا عسگری هم با اشاره به اینکه عفاف و حجاب مادرش عامل رشد روحی و معنوی او بوده است، این مورد را به صراحت در وصیت‌نامه‌اش نگاشته است که «مادرم! من با حجاب و عزت نفس و فداکارى شما رشد پیدا کردم». یا شهید حمیدرستمی هم این گونه وصیت کرده است: «به پهلوى شکسته فاطمه زهرا (س) قسمتان می‌دهم که حجاب را حجاب ‏را، حجاب را، رعایت کنید».

همچنین شهید یعقوب ابراهیم‌نژاد، درباره تأثیر خون شهید برای حفظ اعتقادات جامعه در وصیت‌نامه‌اش اظهار می‌دارد: «اگر می‌دانستم با هر بار که خونم ریخته می‌شود، بی‌حجابی آغوش حجاب در بر می‌گیرد، حاضر بودم هزاران هزار بار کشته شوم». یا شهید احمد پناهی، از دیگر شهدای دفاع مقدس اینچنین خطاب به زنان جامعه اسلامی می‌نویسد: «حجاب شما سنگری است آغشته به خون من که اگر آن را حفظ نکنید به خون من خیانت کرده اید».

در این زمینه، رهبر انقلاب هم با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه دشمن برای به چالش کشیدن اعتقادات جامعه اسلامی در دیدار با دانشجویان فرمودند: مطالبه‌گری شما به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکنید. به نظرم یکی از مصادیق مسأله حجاب و هشتگ‌های این روز‌ها همین نکته است، که حواسمان باشد، بصیرت داشته باشیم که با دشمنان مغرضی که معلوم شد پشت این هیاهو و جنجال چه می‌خواهند، همسو نشویم و بلندگوی آن‌ها نباشیم.

به همین منظور پای سخن چند خانواده شهید دفاع مقدس، شهید ترور و شهید مدافع حرم درباره اهمیت حفظ حجاب و تأکید آن در وصیت‌نامه عزیزان شهیدشان نشستیم تا آن‌ها بیش‌تر برایمان از آرمان‌های جوان‌هایشان بگویند:

اشرف فراهانی دختر شهید عذرا سادات نورد و خواهر شهید مسعود فراهانی (توسط کومله به طرز فجیعی به شهادت رسید) می‌گوید: شهدا کسانی هستند که با پیروی از امام حسین (ع)، خونشان را در راه نجات اسلام و دفاع از میهن خود فدا کردند. وصیت‌نامه‌های آن‌ها در واقع اهداف عملی این انقلاب و آرمان‌های اصلی نظام را برای برپا نگه داشتن یک حکومت اسلامی بیان می‌کنند.

وی می‌افزاید: این غربزده‌ها در اصل با انقلاب و اصول اسلامی حاکم بر آن مخالف هستند و با هر چیزی که در دین ما به آن سفارش شده به چشم مانعی برای رسیدن به اهدافشان نگاه می‌کنند و سعی در نابودی آن دارند. این در حالی است که امام (ره) و آیت‌الله خامنه ای، خواندن وصیتنامه شهدا را به جوانان بسیار توصیه کردند. (درباره شهید مسعود فراهانی اینجا را بخوانید)

برادر شهید: دشمنان، متوسل به دوقطبی شده‌اند/ جامعه ایرانی دیندار است

رضا شاعری برادر شهید جواد شاعری از شهدای عملیات کربلای ۵ اینچنین ابراز می‌دارد: در نگاه نخست این تلاش مذبوحانه جزیی از سناریوی دوقطبی‌سازی با حجاب و بی‌حجاب است و کاملاً تولید برنامه هوشمندانه و در راستای همان سناریو است.

او با تأکید بر اینکه معاندین غرب‌زده هیچ گاه به شهدا علاقه نداشته‌اند، ادامه می‌دهد: طبعاً شهید و شهادت و علاقه‌مندی به این گفتمان برای جماعتی که دلداده آرمان‌های دینی و اعتقادی هستند، حجاب و دین‌مداری هم معنا دارد (حتی کسانی که شل حجاب هستند). در این دیدگاه نظر و وصیت‌نامه شهید هم ارزشمند خواهد بود. چون مبتنی بر همان نگاه دینی و ریشه است.

فرزند شهید: روزگاری که فرزندان این مرزوبوم راهی جبهه شدند آن‌ها کجا بودند؟

صدیقه امانی فرزند شهید محمدصادق امانی یکی از شهدای موتلفه اسلامی، ضمن انتقاد از هجمه به حجاب و وصیت‌نامه شهدا بیان می‌کند: خود این افراد چه جایگاهی برای نقد و نظر دارند؟! کسانی که خارج از گود مسائل ایران و ایرانی هستند، نظریه‌پردازانی که دغدغه‌ای جز تخریب و تضعیف ایران و ایرانی ندارند، از فلسفه حجاب و ضرورتش چقدر آگاهی دارند؟

او می‌گوید: آن افراد چقدر به شهدا و آرمان‌هایشان پایبندند که از لفظ «شهدامون» استفاده می‌کنند. آن‌ها در زمانی که جوانان ما راهی جبهه‌ها بودند، موضعشان چه بود و آیا لزومی به حضور در جبهه قائل بودند که امروز بخواهند خودشان را به شهدا منسوب کنند؟

این کارشناس مطالعات زنان تصریح می‌کند: نظر قرآن درباره حجاب این است که زن عفیف و پاکدامن از غیرش جدا شود. در آیه ۵۹ سوره احزاب آمده است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیًما». در حقیقت حجاب وسیله شناخته شدن است. حال این افراد که پرونده حاشیه‌ایشان در مورد ازدواج سفید، رابطه‌ها و الگوهایشان مشخص است، نباید از آن‌ها توقع حمایت از حجاب را داشت.

فرزند شهید ترور: آیا با گفتن کلمه «شهدامون»، اعتقاد به فکر و مسیر شهید پیدا کردند؟

جواد اسلامی فرزند شهید محمدصادق اسلامی گیلانی که توسط منافقین به شهادت رسیده است، می‌گوید: خود این افراد چه جایگاهی برای نقد و نظر دارند؟ تعریفشان از کلمات وصیت، حجاب، دین، جهان پس از مرگ و... چیست؟ چقدر از فلسفه حجاب و ضرورتش آگاهی دارند؟

او می‌افزاید: قرآن با آن عظمت حجاب را برای زنان مؤمن واجب می‌داند (البته در ایران حجاب قانون است)، حالا این جمع سه نفره چقدر به امر خداوند اعتقاد دارند که راجع به پیروان دین و شهدا اعتقاد داشته باشند؟ آیا با به کار بردن کلمه «شهدامون»، اعتقاد به فکر و مسیر شهید پیدا می‌کنند؟

همسر شهید مدافع حرم: وصیت‌نامه شهدا برای ما لازم الاجراست

فاطمه جعفری، همسر شهید مدافع حرم سعید انصاری نیز خاطرنشان می‌کند: شهدا در هر کشوری قهرمانانی هستند که از زندگی شخصی و خوشی‌ها و لذت‌های زندگی دنیوی چشم پوشیدند و برای دفاع از انسانیت و آب و خاک و اعتقادات تمام سرمایه خود را که جانشان باشد کف دست گرفتند و به دفاع پرداختند.

او می‌گوید: وقتی خانه همسایه آتش گرفته است، اگر آتش خانه همسایه را خاموش نکنید، آتش به خانه خودت کشیده خواهد شد و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. حال وصیت‌نامه و کلام این انسان‌های قهرمان برای ما لازم الاجراست. خصوصاً که همه شهدا تأکید کردند سیاهی چادر ما زنان کوبنده‌تر از سرخی خون شهداست.

همسر شهید مدافع حرم: بعضی افراد برای خوشنود کردن دشمن اسلام هر کاری می‌کنند

زهرا سلیمانی‌زاده، همسر شهید مدافع حرم مهدی حسینی بیان می‌دارد: اگر شهدا نبودند و از خودگذشتگی نمی‌کردند الان ما در این امنیت و آرامش نبودیم. آن‌ها عزیزترین و باارزش‌ترین چیزی را که داشتند برای ما از دست دادند؛ پس به گردن تک‌تک ما حق دارند و ما باید با گوش جان بشنویم و انجام بدهیم. عمل به وصیت‌نامه شهدا کار بسیار کوچکی است که ما می‌توانیم در این دنیا انجام دهیم.

او ادامه می‌دهد: من متأسفم بعضی افراد برای خوشنود کردن دشمن نه دشمن نظام بلکه دشمن اسلام هر کاری می‌کنند و در جبهه دشمن کار می‌کنند.

اجیر شده دشمنان از وصیت‌نامه شهید چیزی نمی‌دانند

عبدالوهاب زارع، پدر شهید مدافع حرم عبدالصالح زارع که خود نیز از مدافعان حرم است، ریشه این نوع تفکر را حاصل مال حرام می‌داند و می‌گوید: سال‌های کوتاهی بعد از رحلت پیامبر اعظم (ص) شکم‌ها پر از مال حرام شد. به تبع آن ذره‌ای از نور خداوند و اسلام در وجود اکثر انسان‌های آن زمان باقی نماند که توان تشخیص حق و باطل را بدهند و نتیجه‌اش این شد که بر سینه پسر پیامبر (ص) نشستند و سر از بدنش جدا کردند.

وی می‌افزاید: شهدا همه هستی خود که جان، زن، فرزند و پدر ـ مادر بود را گذاشتند و رفتند تا اسلام و احکام خداوند باقی بماند. این معاندین اجیرشده دشمنان این مرز و بوم هستند و از وصیت‌نامه شهدا چه می‌دانند!

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها