رئیس کانون ملی و فرهنگی جوانان آشوری:

آشوریان ایران در دوران دفاع مقدس خود را از دریای ملت جدا ندانستند

رئیس کانون ملی و فرهنگی جوانان آشوری گفت: آشوریان ایران در دوران دفاع مقدس خود را از دریای ملت بزرگ ایران جدا ندانستند و در این نبرد نابرابر و ناجوانمردانه‌ی هشت‌ساله برای دفاع از کیان وطن در مقابل قدرت‌های جهانی، شرکت جستند.
کد خبر: ۵۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ - 26September 2015

آشوریان ایران در دوران دفاع مقدس خود را از دریای ملت جدا ندانستند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، رامسین آقاسیزاده، رئیس کانون ملی و فرهنگی جوانان آشوری در همایش تجلیل از خانوادههای شهدای اقلیت دینی که در باغموزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه در چند سال اخیر این فرصت را داشتم که در خدمت خانوادههای این شهدا باشم، اظهار داشت: جامعه آشوری مسیحیان ایران جامعه کوچکی در حدود 15- 20 هزار نفر است که حقیقتاً حکایت شهدای گرانقدر ما داستان عجیبی است.

وی افزود: شهدای ما، اکثراً جوانانی بودند که بار سنگین خانواده را به دوش میکشیدند یا در جامعه کوچک ما، چنان ستارگانی میدرخشیدند و آیندهای روشن را پیش رو داشتند. لیکن خود را از دریای ملت بزرگ ایران جدا ندانستند و در این نبرد نابرابر و ناجوانمردانهی هشتساله برای دفاع از کیان وطن در مقابل قدرتهای جهانی، شرکت جستند.

آقاسیزاده در ادامه صحبتهای خود از شهدای این جامعه دینی نام برد و اضافه کرد: جا دارد یادی کنیم از ایثارگران و شهدای زندهی دفاع مقدس. افتخار میکنیم که بانوانی همچون آلیس بت موشول و رونی بت اوشانا را داشتیم که خالصانه همه داشتهها و نداشتههایشان را تقدیم این مملکت کردند. افتخار میکنیم که تیمسار آرین و مرادخان را داشتیم که در سالهای جنگ از آسایش و آرامش خانوادههایشان گذشتند و به این مرز و بوم خدمت کردند و دلاورانی همچون خلبان لوتر یادگاری را داریم که که پابهپای شهدای گرانقدری همچون شهید بابایی در نبردهای هوایی حماسه آفریدند.

رئیس کانون ملی و فرهنگی جوانان آشوری تصریح کرد: جامعه کوچک آشوریان مسیحی ایران نیز جزئی از این دریای بیکران عشق به وطن است. کودکان بیگناه و مادران خانهدار ما هم قربانی بمبارانهای ددمنشانه شدند و سروهای سترگ جامعه ما نیز طعم خون و خاک سرخ جبههها را چشیدند تا بتوانیم با هم آیندهای روشن را بسازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همیشه در ذهنمان هفته دفاع مقدس باشد تا بیشتر یاد کنیم از عظمت شهدا و ایثارگران و خانوادههایشان، و به یاد داشته باشیم در قبال اینان چه مسئولیت سنگینی برای آینده ایران عزیز بر دوشمان است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار