رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

آل سعود قادر به حفظ ادعای پدرخواندگی در منطقه نیست/ از فرصت مذاکره با تمام کشورهای اسلامی استفاده می‌کنیم

فلاحی گفت: برای اینکه زیرساخت‌های کشور‌های اسلامی کم‌تر آسیب ببیند و جهان اسلام زودتر به اهداف خود برسد نیاز است که از فرصت‌های مذاکره و توافق با همه کشور‌های اسلامی نهایت استفاده را داشته باشیم.
کد خبر: ۵۳۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 03August 2022

رژیم آل سعود قادر به حفظ ادعای پدرخواندگی خود در منطقه نیست/از فرصت مذاکره با تمام کشورهای اسلامی استفاده می‌کنیماحمد حسین فلاحی رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به کاهش نفوذ ایالات متحده در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در منطقه رفت‌و‌آمد داشت و کشور‌های مختلف را تحریک و پشتیبانی می‌کرد، متعاقباً در جمهوری اسلامی ایران دولتی سرکار بود که خیلی اعتقادی به مقاومت و دیپلماسی منطقه‌ای نداشت.

کشورهای منطقه مشتاق ارتباط و حضور در ایران هستند

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت ادامه داد: دولت فعلی تقویت دیپلماسی منطقه‌ای را در دستور کار خودش قرار داده است و بر این اساس ما در هفته گذشته شاهد حضور کشور‌هایی مانند روسیه و ترکیه در تهران بودیم و پیش از این هم قطر و امارات و برخی دیگر از کشور مشتاق به ارتباط و حضور در ایران بودند.

ایران، روسیه و چین در آینده نزدیک بر دنیا حکمرانی می‌کنند

فلاحی با بیان اینکه بسیاری از کشورها در حال مسابقه دادن برای نزدیک شدن به محور مقاومت هستند، تصریح کرد: غربی‌ها همواره مطرح کرده اند که در آینده نه چندان دور فقط سه کشور ایران، روسیه و چین بر دنیا حکمرانی خواهند کرد و مخالفان این کشور‌ها از جنگ در امان نخواهند بود.

وی با تاکید براینکه روسیه در حال جنگ با اوکراین است، تصریح کرد: اخبار حوزه بین الملل حاکی از آن است که چین به زودی حمله‌ای را به تایوان انجام خواهد داد، همچنین پیش بینی‌های زیادی مبنی بر حمله ایران به اسرائیل در آینده نه چندان دور وجود دارد.

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف گفت: در حال حاضر نه بایدن می‌تواند مشتری‌های ثابت ترامپ برای فروش تجهیزات نظامی را داشته باشد و نه عربستان قادر به حفظ ادعای پدرخواندگی خود در منطقه است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه عربستان سعودی توانایی همراه کردن کشور‌های منطقه با خود جهت پیشبرد منافع آمریکا را ندارد، اظهار کرد: رژیم آل سعود تا کنون در قالب ۲۰ گروه دیپلماتیک که به تهران فرستاده شده‌اند بار‌ها برای رسیدن به توافق تلاش کرده است.

فلاحی تصریح کرد: هدف آمریکا و عربستان برای مذاکره با ایران خارج شدن از باتلاق یمن است، زیرا هر مقدار عربستان بیشتر در این باتلاق بماند و دست و پا بزند ضرر بیشتری خواهد کرد. واقعیت آمریکا و عربستان سعودی از آنچه در رسانه‌ها و فضای بین الملل مخابره می‌شود بسیار متفاوت‌تر است.

وی در ادامه اظهار کرد: برای اینکه زیرساخت‌های کشور‌های اسلامی کم‌تر آسیب ببیند و جهان اسلام زودتر به اهداف خود برسد نیاز است که از فرصت‌های مذاکره و توافق با همه کشور‌های اسلامی نهایت استفاده را داشته باشیم تا ان شالله هر چه زود‌تر زمینه حکومت جهانی امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها