یادداشت/

رسالت خبرنگاران، متاثر از نهضت عاشورا

رسالت خبرنگاران در کشور ایران که همه‌ی اقشار ملت از زمره‌ی ارادتمندان ساحت مقدس امام حسین سالار شهیدان هستند، ویژگی اصلیش احقاق حق و بازتاب مظلومیت ملت و سایر ستم کشیدگان جهان است.
کد خبر: ۵۳۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 08August 2022

رسالت خبرنگاران، متاثر از نهضت عاشوراگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ هفدهم مرداد امسال از سویی مصادف با دهم ماه محرم و عاشورای حسینی است و از سویی دیگر سالروز شهادت خبرنگار ایرانی شهید محمود صارمی و هشت تن از دیپلمات‌های برجسته‌ی کشورمان در خاک افغانستان به دست نیرو‌های گروهک طالبان است.

خبرنگار اگر متعهد و صادق باشد و با راستی و درستی خبر را منتقل سازد، قطعا شغل و حرفه‌ای است که راه و قیام عاشورای حسینی را ادامه می‌دهد.

شعار امام حسین علیه السلام چیزی نبود جز هیهات منا الذله و این جمله گفتمان تمامی حق جویان عالم است. قیام سلحشورانه‌ی حضرت سیدالشهدا را می‌توان مانند منشوری از ابعاد مختلف مورد واکاوی قرار داد. یکی از این ابعاد که شاید جزء اهم آن‌ها نیز باشد، حق جویی و عدالت طلبی است. راستگویی، آزادگی و ادامه دادن راه حق از مهم‌ترین خصائص و ویژگی‌های قیام سلحشورانه‌ی عاشوراست. قیام قهرمانانه‌ای که سرلوحه‌ی منش رزمندگان ایرانی در دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس بوده است.

از سویی حرکت بازماندگان و اسرای اهل بیت علیهم السلام و اصحاب و یارانشان و بازگو کردن مصائب آل نبی مکرم اسلام در روز واقعه‌ی کربلا دقیقا شیوه‌ی کار خبرنگاران در دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس و البته بعد از آن بوده و هست.

همانگونه که بازماندگان قیام و نهضت عاشورا اهتمام ورزیدند تا به اشکال و انحاء مختلف ذکر مصیبت اهل بیت را به جای آورند و اجازه ندهند مدعیان خلافت پوشالی بنی امیه از عقاید پوسیده‌ی خود نسخه‌ی غلطی از اسلام را ارائه دهند، خبرنگاران در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس نیز سعی داشتند تا مقاومت و ایثار ملت بی دفاع ایران را به صحیح‌ترین شکل ممکن به تصویر بکشند و در مقابل تحریف رسانه‌های وابسته به غرب و شرق قد علم کردند.

رسالت خبرنگاران در کشوری مانند ایران که همه‌ی اقشار ملت از زمره‌ی ارادتمندان ساحت مقدس امام حسین سالار شهیدان هستند، ویژگی اصلیش احقاق حق و بازتاب مظلومیت ملت ایران و سایر ستم کشیدگان جهان است.

خبرنگاران ایرانی بالاخص خبرنگاران حوزه‌ی دفاع مقدس و دفاعی و استراتژیک دقیقا ادامه دهنده‌ی راه و قیام نهضت عاشورا در حوزه‌ی خبر، اطلاع رسانی و رسانه هستند و به دیگر کلام سعی می‌کنند با به نمایش گذاشتن بی عدالتی‌ها و مظلومیت‌ها در قاب و قالب رسانه‌ها فرهنگ حسینی و عاشورایی را در چهارچوب رسانه‌ها در عصر حاضر زنده و پاینده و جاوید نگه دارند. چنین شغل و حرفه قطعا ستودنی است و باید به تمامی فعالین این حوزه دست مریزاد گفت.

انتهای پیام/۱۳۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار