رئیس جمهور در جمع مردم جیرفت:

استان «کرمان جنوبی» تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام رئیسی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی بااشاره به اینکه حاج قاسم نگاه ویژه و متفاوتی به جنوب کرمان داشت، از تشکیل «استان کرمان جنوبی» خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ - 12August 2022

استان «کرمان جنوبی» تشکیل می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) در جمع مردم جیرفت در مصلی این شهر اظهار داشت: برای دومین بار توفیق حضور در جیرفت را پیدا کردم در سفر اول فقط در مناطق سیل زده حضور یافتم و توفیق دیدار مردمی را نداشتم.

رئیس جمهور گفت: امروز سفر به جنوب استان کرمان را از روستا‌ها شروع کرده و در منطقه جازموریان حضور یافتم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مردم جنوب استان کرمان متدین و انقلابی هستند و در روز‌های پیروزی انقلاب و دفاع مقدس خیلی خوش درخشیدند، افزود: شهید سلیمانی نگاهی ویژه و متفاوت به مردم جنوب کرمان داشت و معتقد بود که مردم این منطقه صادق، وفادار به نظام، ولایت و انقلاب هستند.

وی همچنین به مطالبه مردم در خصوص استان شدن جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: مساله جنوب استان کرمان به عنوان یک استان در دستور کار دولت است و انشاالله پیگیری می‌شود این نکته بار‌ها مطرح شده، اما اجرا مهم است که با تأخیر مواجه شده است و با توجه به مطالعات و ظرفیت‌های حتماً در دستور است.

رئیس جمهور بیان کرد: من به مردم عزیز عرض می‌کنم استان جنوب کرمان حتماً تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه علیرغم برخی از مشکلات و کاستی‌ها، اما زنان و مردان این منطقه نسبت به انقلاب و رهبری معظم انقلاب خود را پیابند دیدند گفت: مردم استان کرمان و عموماً جنوب کرمان وضعیت ویژه‌ای دارند، خدا رحمت کند شهید سلیمانی را هر زمان در آستان قدس دیدار داشتیم به اعتبار اینکه بنده خادم امام رضا (ع) بودم صحبت می‌کردیم نسبت به جنوب کرمان یک نگاه خاص داشت.

حضور در جمع مردم بسیار ارزشمند است

وی افزود: حاج قاسم باور داشت مردم جنوب کرمان صادق و وفادار نسبت به ولایت و پایبند به خون شهدا هستند و ما هم در عرصه‌های مختلف بصیرت شما مردم را دیده ایم و در جا‌هایی که لازم است از مواضع ولایت فقیه حمایت شود مردم جنوب کرمان پیش قدم بوده اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر گره‌ای از زندگی مردم باز شود بسیار ارزشمند است، افزود: برای من امروز از روز‌های بسیار مبارک بود از لحظه‌ای که در جمع مردم قرار گرفتم هیچ احساس خستگی نمی‌کنم و لذت من همراه با مردم بودن و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم است.

وی عنوان کرد: مردم شهرستان جیرفت علاوه بر داشتن دانش بصیرت و زمان شناسی و همراهی با انقلاب در عرصه‌های تولید و کشاورزی حقیقتاً مردمانی تولید کننده و نقش آفرین در استقلال کشور هستند، مردم استان کرمان و جنوب این استان اهل تلاش و فعالیت و خستگی ناپذیر هستند و کشاورزی محور تلاش مردم است و این نتایج بسیاری دارد.

جنوب کرمان می‌تواند نقش قابل توجهی در استقلال محصولات استراتژیک کشاورزی داشته باشد

حجت الاسلام رئیسی گفت: نقش تولید در استقلال کشور بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید دارند، اما در این زمینه موانع باید رفع شود.

وی به مساله الگوی کشت اشاره کرد و افزود: کشت شما می‌تواند در کنار اینکه منافع برای کشاورزی داشته باشد در راستای تولید کالا‌های استراتژیک و استقلال غذایی کشور نیز مؤثر باشد.

رئیس جمهور افزود: از مردم جنوب کرمان می‌خواهیم در جهت استقلال و خودکفایی کشور گامی جدی بردارند؛ که کشاورزان ما می‌توانند نقش جدی در این زمینه داشته باشند.

سیل بند جیرفت ظرف یک سال و نیم آینده باید احداث شود

وی با اشاره به سیل خیز بودن جنوب کرمان نیز گفت: من در سفر قبل شاهد بودم سیل خسارت زیادی به مناطق جنوبی استان وارد کرده بود، اما آیا راه برای اینکه بتوان این سیلاب‌ها را کنترل کرد و برای رونق کشاورزی از آب استفاده کرد وجود ندارد؟ قطعاً راهکار وجود دارد و راهش احداث سیل بند خرم ا همان سیل بند جیرفت است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در مصوبات سفر حتماً تاکید می‌شود که احداث سیل بند جیرفت انجام شود ایم کار باید سریعاً و در طی یک سال و نیم آینده اجرا شود.

لزوم راه اندازی منطقه ویژه جازموریان

وی با اشاره به مصوبات سال‌های گذشته در خصوص منطقه ویژه جازموریان گفت: ما در مصوبات منطقه ویژه جازموریان را داریم، اما هیچ اقدامی بعد از ۱۵ سال نشده و این منطقه اگر فعال شود می‌تواند تولید و اشتغال را رونق دهد ما نباید شاهد باشیم که خانواده‌های ما معطل کار بمانند.

رئیس جمهور بیان کرد: نکته سوم مساله جاده‌های جنوب کرمان است که باید مورد توجه قرار گیرد که باید جاده‌های امن در این منطقه توسعه یابد و مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی در خصوص معدن فاریاب نیز افزود: در خصوص خلاء ید شرکت معادن فاریاب، این کار انجام شده است و انشاالله به زودی این معادن به افراد مناسب واگذار می‌رود و نگرانی مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: استان کرمان معروف است به بهشت معادن ایران، باید عزیزان تلاش کنند و در شورای اداری هم تاکید می‌کنم در مساله معادن یک تحول روی دهد، ما اداره معادن را اینگونه نمی‌پسندیم و یک کار انقلابی در معادن کرمان باید انجام شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها