حجت‌الاسلام رئیسی در افتتاحیه اجلاس رؤسای آموزش و پرورش:

پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش است

رئیس جمهور گفت: نقش بسیار مهم آموزش و پرورش در دولت، کشور و نظام این است که جایگاه تزکیه و تعلیم به عنوان یک جایگاه ممتاز شناخته شود.
کد خبر: ۵۴۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ - 20August 2022

پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امروز (شنبه) در مراسم «افتتاحیه سی و ششمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور» که در محل سالن اجلاس سران کشور برگزار شد، اظهار داشت: توفیقی است که در جمع فرهیختگان، معلمان و رؤسای آموزش و پرورش حضور داشته باشم. آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی کشور است و متولی امر بسیار مهم تعلیم و تربیت برای نوجوانان، جوانان، مردان و زنان کشور است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه آینده سیاست، اقتصاد و آینده جامعه به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد، عنوان کرد: هر گونه توسعه و پیشرفت کشور در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است. موضوع کار آموزش و پرورش، پرورش انسان و انسان سازی است. تعریف انسان طبق قرآن کریم و تعریف منطقی انسان تفاوت دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: نطق فصل الفصول انسان نیست، بلکه تعلیم انسان اولویت دارد. تعریف انسان قرآنی می‌شود اینکه انسان به ربانی بودن و ربانی شدن و به توجهش به مبدأ و معاد شناخته می‌شود. شکل گیری انسانیت انسان و بیان آن در گرو آن است که با وحی ارتباط برقرار کند.

وی اضافه کرد: تعلیم، یاد دادن، یاد گرفتن، آموختن و دانش افزایی سخت‌ترین کار در تربیت است. تعریف جامع و مانع تربیت احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی است. اگر احساس تمایلات عالی در انسان صورت گرفت، این انسان تربیت شده است و این کار بزرگی است که انبیا بر عهده داشتند و امروز بر عهده معلمان است.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه تربیت و تعلیم امروز وظیفه معلمان است خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش امروز امر تعلیم و تربیت معلمان را پیگیری و مدیریت می‌کند و این سازمان وظیفه مهمی در هدایت، حمایت و نظارت معلمان بر عهده دارد. در این عرصه آنچه می‌تواند این حق را احیا کند هم والدین و هم دولت است.

رئیس جمهور افزود: ادای این حق و انجام این وظیفه بزرگ و سنگین در این است که بتواند جامعه و همه ویژگی‌های یک جامعه در تراز را شکل دهد بر عهده آموزش و پرورش است. نقش بسیار مهم آموزش و پرورش در دولت، کشور و نظام این است که جایگاه تزکیه و تعلیم به عنوان یک جایگاه ممتاز شناخته شود.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: هر گونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است. هر گونه هزینه هدفمند در این قضیه را نباید هزینه تلقی کرد زیرا در حقیقت سرمایه گذاری برای ارتقای یک نسل است تا نیروی انسانی جوان و نوجوان ما بتوانند رشد و تعالی داشته باشند که رشد و تعالی آنها جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهد.

وی افزود: پیشنهاد من به این اجلاس این است که مدیران مجرب و فاضل و با نگاه نقادانه، پیشینه را خوب واکاوی کنند و به نقاط ضعف و کاستی‌ها برسند. سی و پنج نشست برگزار شده است و در این نشست‌های عینی باید مشخص شود که مسئله چیست و راهکارهای حل مسئله و راه‌های برون رفت از مشکل کدام است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار