در بازدید معاون اول رئیس جمهور از پایانه مرزی خسروی عنوان شد؛

۵۸ گیت برای عبور زائران در مرز خسروی تدارک دیده شده است

مخبر از پایانه مرزی خسروی بازدید کرد و از نزدیک در جریان زیرساخت ها و تمهیدات اندیشیده شده برای تردد زائران در ایام اربعین حسینی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ - 27August 2022

امکانات خوبی برای تردد زائران در استان کرمانشاه فراهم شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمد مخبر پیش از ظهر امروز (شنبه) در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در شهرستان قصر شیرین، از بخش های مختلف پایانه مرزی خسروی بازدید کرد و از پروژه های عمرانی و برنامه های در دست اقدام برای تکمیل زیرساخت ها و تجهیز امکانات جهت خدمت به زائرین اربعین مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تعدادی از مردم و زائرین که در این پایانه حضور داشتند گفتگو کرد و دستورات لازم را جهت رفاه حال زائران صادر کرد.

در جریان این بازدید مسئولین استان و مدیران پایانه مرزی خسروی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تسهیل سفر اربعین و تردد زائران به معاون اول رییس جمهور ارائه کردند و به تشریح برنامه ریزی ها برای ارتقاء خدمات و تکمیل زیرساخت ها طی روزهای آینده پرداختند. 

بر اساس گزارش ارائه شده در حال حاضر ۱۴ هزار متر مربع از ۱۲ هکتار پایانه مرزی خسروی مسقف است و دو سالن جدا با امکانات گرمایشی و سرمایشی و سایر امکانات رفاهی برای رفت و برگشت زائران درنظر گرفته شده است.

همچنین امکانات بهداشتی در داخل و خارج پایانه فراهم شده و ۵۸ گیت برای عبور زائران تدارک دیده شده است که هر یک از این گیت ها مجهز به اتاق جداگانه با امکانات و تجهیزات لازم است. 

مسئولان پایانه مرزی خسروی در جریان بازدید امروز معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند که راه های منتهی به این پایانه به طور کامل آسفالت شده و سیستم ایمنی و خط کشی جاده ها و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی، مبلمان جاده ای و خدمات رفاهی تکمیل شده است و نصب سایبان و مه پاش در مرزها در دست اقدام است که تا ۱۰ روز آینده تکمیل خواهد شد و زائران می‌توانند از ساعت ۵ صبح تا ۵ عصر از این پایانه استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهور پس از این بازدید با حضور در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین در محل پایانه مرزی خسروی با بیان اینکه اهمیت اربعین حسینی بر هیچ یک از مردم و به خصوص اعضای ستاد اربعین پوشیده نیست، گفت: افتخار بزرگی نصیب اعضای ستاد شده که خادم زوار امام حسین (ع) باشند و بی تردید در ثواب زیارت زائرین و شیفتگان حضرت اباعبدالله (ع) شریک خواهند بود.

مخبر با قدردانی از زحمات و تلاش های انجام شده توسط اعضای ستاد اربعین و همه دست اندرکاران برگزاری این راهپیمایی با بیان اینکه امکانات خوبی برای تردد زائران در استان کرمانشاه فراهم شده است، گفت: در بازدید از مرز خسروی تصور نمی کردم که این حد از امکانات فراهم شده باشد ولی تا کنون اطلاع رسانی کافی در خصوص این موضوع انجام نشده است.

وی از رسانه ها و رسانه ملی خواست در خصوص تجهیزات و تمهیدات مستقر در تمام پایانه های مرزی از جمله مرز خسروی اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا مردم مشارکت و همراهی جدی تری در زمانبندی روزهای سفر و انتخاب مرزها برای تردد داشته باشند و کمتر با مشکلات ناشی از ازدحام و گرمای هوا مواجه شوند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها