مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

رسالت پیام‌آوران ایثار، بصیرت‌افزایی است

حجت‌الاسلام «حسن‌زاده» گفت: مهم‌ترین رسالت روایتگران، بصیرت‌افزایی و تربیت نیروی انقلابی است. جوانان ایران اسلامی باید بدانند انقلاب اسلامی در چه شرایطی به پیروزی رسید و تا به امروز و از چه مسیرهایی گذر کرده است.
کد خبر: ۵۴۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ - 08September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در کارگاه آموزشی مهارت سخنوری و روایتگری ویژه پیام‌آوران ایثار که امروز در مشهد برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شهدا اظهار داشت: حضرت زینب کبری (س) بعد از واقعه عاشورا در حالی که اسیر بودند اما از هر فرصتی برای تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) استفاده می‌کردند تا یزیدیان این واقعه را آنگونه که خود می‌خواهند جلوه ندهند.

وی افزود: شما جانبازان و آزادگان که خود در دوران دفاع مقدس حضور داشتید و شاهد رشادت‌های شهدا و ایثارگران بودید و نسبت به توطئه‌های منافقین و ظلم‌هایی که دنیا در حق ایران روا داشته آگاهی دارید، بهتر می‌توانید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را روایت کنید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تصریح کرد: مجاهدت و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران صرفا مربوط به شهادت و مجروحیت نیست، زندگی آنان سراسر فداکاری بوده و هست که این بُعد زندگی ایثارگران باید توسط بانوان روایت شود.

مهدی‌زاده گفت: مهم‌ترین رسالت روایتگران، بصیرت‌افزایی و تربیت نیروی انقلابی است. جوانان ایران اسلامی باید بدانند انقلاب اسلامی در چه شرایطی به پیروزی رسید و تا به امروز و از چه مسیرهایی گذر کرده است.

 وی با اشاره به تلاش‌های پیام‌آوران ایثارگر، یادآور شد: در این استان بیش از 120 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در خصوص رشادت، جانفشانی شهدا و ایثارگران در مراکز علمی و مساجد در برنامه‌های مختلف روایتگری می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ابراز داشت: بسیاری از جانبازان، آزادگان و مادران و همسران شهدا، داوطلبانه در محافل مختلف روایتگری می‌کنند که امیدواریم، این تجربیات و خاطرات سینه به سینه به آیندگان منتقل شود.

در افتتاحیه کارگروه آموزشی پیام‌آوران ایثار حجت‌الاسلام محمد صادقی مدیر آموزش پیام‌آوران ایثار، حجت‌الاسلام محمدباقر نادم معاون پژوهشی موسسه روایتگر سیره شهدا و جواد حامدزاده معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص اهمیت روایتگری مطالبی را بیان کردند.

در کارگاه آموزشی مهارت سخنوری و روایتگری پیام‌آوران ایثار، طرح درس‌های مهارت سوژه‌یابی در روایتگری توسط حجت‌الاسلام نادم و تربیت نوجوان تراز انقلاب توسط حجت‌الاسلام صادقی ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار