دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

راهپیمایی اربعین؛ تجلی اتحاد جهان تشیع

بازهم اربعین حسینی آمد و شاهد راهپیمایی عظیم مسلمانان کشور‌های اسلامی به خصوص مردم مومن و خداجوی ایران به عراق هستیم و برخلاف جوسازی‌ها و توطئه‌های دشمنان دو کشور امسال هم شاهد میزبانی و مهمان‌نوازی بسیار خوب مسلمانان عراقی از برادران ایرانی خودشان هستیم.
کد خبر: ۵۴۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۳ - 13September 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هر سال میلیون‌ها نفر از عاشقان سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در آستانه اربعین عازم کربلای معلی می‌شوند و راهپیمایی عظیم و باشکوهی را که نشانه عشق و محبت آن‌ها به امام سوم شیعیان است، برگزار می‌کنند. 

تبلور شعار «حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین

در این ایام رسانه تصاویر و ویدئو‌هایی را منتشر می‌کنند که حاکی از این است که میلیون‌ها نفر از مسلمین جهان به‌منظور زیارت حرم سید و سالار شهیدان خود را با پای پیاده و با طی کردن مسیر‌های بسیار سخت و طولانی به کربلا می‌رسانند. 

در این میان برادران مسلمان عراقی خیلی خوب و خداپسندانه از عهده میزبانی زائران امام حسین (ع) برآمدند. آن‌ها خودجوش و با آموزه‌هایی برگرفته از مذهب و سنت دیرینه خود با برپایی موکب‌های فراوانی در راه‌ها و جاده‌های منتهی به شهر‌های مذهبی خود ازجمله کربلای معلی نهایت سعی و تلاش خود را می‌کنند تا با پذیرایی از زائران سید و سالار شهیدان شرایط رفاه و آسایش بیشتر آن‌ها در جریان این راهپیمایی را فراهم کنند.

تبلور شعار «حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین

میزبانی و میهمان‌نوازی مردم عراق فقط به موکب‌ها خلاصه نشده و محدود نمی‌شود و محبت آن‌ها به زائران امام حسین (ع) تا آنجا است که میزبانی و اسکان زائران در منازل عراقی‌ها هم به یک رسم و سنت دیرینه تبدیل شده و آن‌هایی که چه در سال‌های قبل و چه امسال توفیق سفر به عراق را داشتند بی‌شک شبی را در یکی از منازل مردم مسلمان و خداجوی عراق گذرانده‌اند.

مردم عراق در سال‌های بعد از سقوط «صدام» دیکتاتور عراق تا امروز به خوبی نشان دادند که دوست‌دار اهل بیت (ع) هستند و در این میان احترام ویژه‌ای نیز برای زائران خارجی که از ایران و دیگر کشور‌های جهان به قصد عبادت و زیارت شهر‌های مذهبی آن‌ها به کشور عراق وارد می‌شوند، قائل هستند. بر این اساس در کنار موکب‌هایی که برای زائران تدارک دیده‌اند در گوشه و کنار راه‌ها، جاده‌های منتهی به شهر‌های مذهبی عراق و حتی در خیابان‌های شهر‌های مذهبی شاهد مردان، زنان و حتی کودکانی هستیم که هرکدام به سهم خود مسائل رفاه و پذیرایی از زائران را تدارک دیده‌اند.

تبلور شعار «حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین

در این میان انتشار تصاویری ناب و خاص از اقامه نماز در صحن حرم امام حسین (ع) واقع در کربلای معلی، آن هم با حضور زائران، روحانیون و مردم شیعه و سنی دوست‌دار سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) جلوه‌هایی زیبا، شکوهمند و تحسین برانگیز را از انسجام و اتحاد مسلمانان ایران و عراق در نگاه اول و همبستگی مسلمانان جهان در نگاهی وسیع‌تر خلق می‌کند.

موضوع جالب توجه در جریان راهپیمایی اربعین حسینی نوع تبلیغات تاثیرگذار و منحصر به فرد موکب‌های مسلمانان عراقی است. بسیاری از این موکب‌ها به نصب بنر‌ها و تصاویری از امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای در کنار تصاویری از آیت‌الله سیستانی و فرماندهان مقاومت نمایش و جلوه‌هایی عظیم و شکوهمند را از اتحاد و وحدت مسلمانان دو کشور ایران و عراق به نمایش گذاشتند.

تبلور شعار «حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین

بر این اساس باید گفت سالهاست که راهپیمایی اربعین حسینی تبدیل به یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تشیع شده و شکل‌گیری و انجام سالیانه آن اصلی‌ترین تفکر و اعتقادات مسلمانان را تشکیل می‌دهد. در این استا یکی از موضوعات بسیار مهم و استراتژیک تبلور شعار «حب الحسین یجمعنا» در قالب راهپیمایی اربعین، این رویداد و همایش جهانی دنیای اسلام است.

شعار «حب الحسین یجمعنا» یعنی امام حسین (ع) عاملی است که توانسته مردم مسلمان عراقی و ایرانی را در کنار یکدیگر نگاه دارد. در واقع جمعیت میلیونی مسلمانان این دو کشور همه به عشق سید و سالار شهیدان کربلا باهم متحد شده و هرسال پای به کربلا و نجف می‌گذارند و در یک کلمه این امام عزیز عامل اصلی وحدت مردم ایران و عراق شده است.

تبلور شعار «حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین

نکته مهمی که مسلمانان دو کشور ایران و عراق باید به آن توجه بسیار خاصی داشته باشند انعکاس اخبار و رویداد‌های راهپیمایی اربعین حسینی در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است. زیرا انتشار و بازتاب اخبار و حواشی پیرامون این راهپیمایی که به عنوان بزرگ‌ترین همایش جهانی مسلمانان شناخته می‌شود این توانایی و قدرت را دارد تا تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را خنثی کرده و برنامه‌های آن‌ها را با شکست و ناکامی روبرو سازد.

تبلور شعار «حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین

در پایان باید گفت راهپیمایی اربعین حسینی در یک کلمه زمینه‌ساز اتحاد و انسجام مسلمانان عالم در برابر دنیای غرب و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و برنده اصلی این همایش جهانی مسلمانان دو کشور دوست و برادر، ایران و عراق هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها