نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

علم قوی‌ترین سلاح در برابر دشمنان است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با بیان اینکه علم قوی‌ترین سلاح در برابر دشمنان است، گفت: روحانیون به تحولات و حوادث روزگار اطراف خود توجه و دقت بیشتری داشته باشند و مجهز به علوم و دانش روز باشند و فارغ از ساده‌زیستی تلاش کنند پرچم علم را برافراشته نگه دارند.
کد خبر: ۵۴۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ - 13September 2022

علم قوی‌ترین سلاح در برابر دشمنان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب اهل‌سنت که در مسجد ننله سنندج برگزار شد، اظهار داشت: طلب علم برای هر انسانی یک امر ضروری است و از نظر پیامبر (ص) فلسفه علم «تعلیم و تعلم»، «آموختن» و «یاد دادن» آن است.

وی علم را قوی‌ترین سلاح در برابر دشمنان و مایه زینت و طیبات برای صالحان دانست، افزود: علم انسان را در سختی‌ها و مشقت راهنمایی و نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: علم و دانش مونس انسان در تنهایی است و او را به مقصد نهایی، کمال و رستگاری رسانده و باعث معرفت و شناخت بیشتر پروردگار خواهد شد. 

وی مطالعه و یادگیری علوم حسنه را از ویژگی‌های علم برشمرد و گفت: مذاکره و مباحثه علمی، درس دادن و توانایی در علم همانند تسبیح و ستایش پروردگار است. گفت‌وگو کردن و بیان مطالب علمی، مثل جهاد در راه خداست و یاد دادن به افرادی که نمی‌دانند، همانند صدقه و کمک به نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان روحانیون و ماموستایان را افرادی ساده‌زیست دانست و متذکر شد: روحانیون به تحولات و حوادث روزگار اطراف خود توجه و دقت بیشتری داشته باشند و مجهز به علوم و دانش روز باشند و فارغ از ساده‌زیستی تلاش کنند پرچم علم را برافراشته نگه دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها