"اکیپ حاج هادی" نقد شد

نشست نقد و بررسی کتاب "اکیپ حاج هادی" در حاشیه چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳ - 03November 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست نقد و بررسی کتاب "اکیپ حاج هادی" نوشتهی جعفر کاظمی، عصر دیروز با حضور نویسنده کتاب، هادی جنیدی به عنوان راوی کتاب، سعید فخرزاده و جواد کامور بخشایش به عنوان نقد کننده برگزار شد.

هادی جنیدی، به عنوان اولین سخنران این نشست با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر بازگویی خاطرات جنگ اظهار داشت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ما باید خاطرات جنگ را تعریف کنیم تا جوانان از آن مطلع شوند و چون من مقلد ایشان هستم به تعریف خاطرات 8 سال دفاع مقدس پرداختم.

سعید فخرزاده به عنوان اولین نقد کننده کتاب "اکیپ حاج هادی" با بیان اینکه تاکنون در رابطه با جنگ کارهای زیادی انجام شده است، اما با توجه به اهمیت موضوع کار بسیاری بر جا مانده است، ادامه داد: در این کتاب با 40 نفر از اعضای فعال خدمترسانی به رزمندگان مصاحبه صورت گرفته است؛ ماحصل این مصاحبهها کتاب اکیپ حاج هادی شد که به صورت روند تاریخی دستهبندی و به زبانی عامیانه ویراستاری شده است.

وی با انتقاد از نویسنده کتاب افزود: بهتر بود در ابتدای کتاب درباره موضوعات، هدف از تألیف، روند اجرایی و شیوهی تدوین آن توضیحات بیشتری داده میشد.

در ادامه این نشست جواد کامور بخشایش به عنوان دومین نقد کننده این کتاب با بیان اینکه عظمت این کتاب بیشتر از فرم چینش آن اهمیت داشت، اذعان داشت: قبل از خواندن کتاب "اکیپ حاج هادی" من ورامین را در قیام سال 42 شناختم و در این زمینه بسیار تحقیق کردم. این کتاب ایثارگریهای جنگ و همیاری و همکاری مردم را در زمان جنگ نشان میدهد.

کامور با اشاره به جدی، جذاب و مهم بودن موضوع تصریح کرد: هنوز میتوان در این زمینه کتاب نوشت و جا برای کار بسیار دارد؛ چرا که این کتاب سبک جدیدی را عرضه میکند، به گونهای که خاطرات این کتاب تکمیل کنندهی یکدیگر هستند.

این منتقد کتاب ادامه داد: تا به امروز به موضوع حمایتها و پشتیبانیهای پشت جبهه پرداخته نشده بود که در این کتاب شاهد آن هستیم. کتاب اکیپ حاج هادی به مردان بی ادعایی اشاره میکند که از جان و مال خود عبور میکنند و چنان هستند که از خود ردی به جا نمیگذارند. همچنین این کتاب مملو از صحنه های ایثاری است که میتوان در رابطه با هر کدام فیلمی ساخت.

گفتنی است کتاب "اکیپ حاج هادی" کتابی درباره خاطرات ایثارگران جهاد و به قلم جعفر کاظمی است که از انتشارات شاهد روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما
پربیننده ها