عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از نابلس/ شهادت کودک فلسطینی در بیت‌لحم

ریان یاسر سلیمان کودک هفت ساله فلسطینی شامگاه روز گذشته به دلیل سقوط از ارتفاع در جریان تعقیب وی توسط نظامیان صهیونیست در منطقه تقوع در جنوب شرق بیت لحم به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۴۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ - 30September 2022

عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از نابلس/شهادت کودک فلسطینی در بیت‌لحمبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، منابع محلی اعلام کردند: نظامیان صهیونیست، دانش آموزان مدارس منطقه خربة الدیر در تقوع را هنگام بازگشت به منازلشان تحت تعقیب قرار داده که به منجر به سقوط این کودک از ارتفاع شده و در نهایت به بیمارستان منتقل شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: «ریان یاسر سلیمان» در حالی به بخش اورژانس بیمارستان دولتی بیت جالیا انتقال یافت که قلب وی از کار افتاده و تلاش پزشکان برای احیای این کودک فلسطینی بی نتیجه ماند.

در پی این رخداد گروه‌های مختلف فلسطینی جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن این کودک فلسطینی را محکوم کردند. همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار تحقیقات درباره علت شهادت ریان یاسر سلیمان شده است.

در تحولی دیگر، بامداد امروز جمعه تیراندازی مبارزان مقاومت (گروه مقاومتی عرین الاسود) به سوی نظامیان صهیونیست در اطراف اردوگاه العین در نابلس، باعث عقب نشینی زودهنگام آن‌ها از این منطقه شد.

همچنین «تور وینسلند» هماهنگ کننده ویژه صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه عنوان کرد: شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی غیر قانونی بوده و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

وینسلند دولت رژیم صهیونیستی را به توقف فوری تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی دعوت کرد.

وی تاکید کرد: فقدان روند صلح هدفمند برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به وخامت خطرناک اوضاع در تمام نقاط اراضی فلسطین اشغالی منتهی شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار