سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس تاکید کرد؛

لزوم توجه نمایندگان مجلس به جهاد تبیین و مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند

عمویی با اشاره به لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند در اغتشاشات اخیر، گفت: نمایندگان مجلس خود را ملزم می‌دانند تا برای جلوگیری از ابهام و انحراف افکار عمومی جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۵۴۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 04October 2022

رسانه‌های معاند فضا را برای گروه‌های برانداز فراهم می‌کنند/وابستگان به جریان معاند در اغتشاشات مجازات می‌شوند/حرکت نمایندگان مجلس در مسیر جهاد تبیین«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص لزوم توجه ویژه به جهاد تبیین و مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند برای جلوگیری از اغتشاشات، اظهار داشت: تحولات امنیتی اخیر کشور را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دست بررسی داریم، از دید ما بخشی از موضوع به ابهاماتی برمی‌گردد که در ماجرای خانم امینی وجود داشت.

عمویی تاکید کرد: بخش دیگر هم مربوط به پشت صحنه ماجرا و معاندانی است که در چارچوب اغتشاش و برهم زدن نظم عمومی حرکت کردند، در این چارچوب هم لازم است برای مردم تبیین لازم صورت بگیرد تا هم ابهامات رفع شود و هم اهداف دشمنان ملت کامل روشن شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: یکی از مسائلی که وجود دارد این است که ما از ظرفیت رسانه‌ای و مردمی کشور برای تبیین شرایط استفاده کنیم. در موضوع خاص خانم امینی یکی از رسالت‌هایی که مجلس دنبال می‌کند، تبیین آخرین اطلاعات و شرایط حادثه‌ای است که برای او رخ داده است.

وی ادامه داد: در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گزارشی در حال تهیه است تا به سمع و نظر مردم رسانده شود، اما از جهتی هم نباید انکار کرد که دشمنان ملت سعی می‌کنند با ایجاد ابهام در فضای عمومی از طریق فضای مجازی یا رسانه‌هایی که اهداف مغرضانه را علیه مردم ما دنبال می‌کنند، بتوانند فضا را گل‌آلود کنند و زمینه را برای گروه‌های برانداز در شرایط اعتراضات فراهم کنند.

عمویی اظهار کرد: از دستگاه‌های متولی انتظار داریم که وظیفه خود را به دقت انجام دهند، یکی از وظایف تبیین شرایط برای مردم و جدا کردن صف مردم دارای سوال و ابهام از افراد اغتشاشگر و کسانی که با نیت مخرب وارد صحنه شدند، است. در این زمینه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند و دستگیری‌هایی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگیری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بخشی از افراد حاضر در اغتشاشات وابستگی روشنی را به جریانات معاند داشتند و در این چارچوب حتماً به اطلاع مردم خواهد رسید و از طریق قوه قضاییه مجازات لازم برای آنها اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه لزوماً بدون ابهام و انحراف افکار عمومی دشمنان نمی‌توانند بر ایجاد آشوب دامن بزنند، گفت: نمایندگان یک شأن نمایندگی دارند و جزئی از مقوله‌هایی که خود را به آن ملزم می‌دانند جهاد تبیینی است که باید برای مردم انجام دهند، با توجه به دسترسی‌هایی که نمایندگان به اطلاعات دارند می‌توانند در دیدار با بخش‌های مختلف جامعه در مسیر جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح فرمودند، حرکت کنند.

عمومی ادامه داد: حتماً کشور ما در مسیر گام‌هایی که برای توسعه کشور برمی‌دارد، با مخالفانی مواجه است، مخالفان جمهوری اسلامی مخالفانی با سابقه‌ای هستند و یک دوره‌ای از خباثت را علیه ملت ایران پیگیری کرده‌اند، مردم ما قطعاً آنها را دارای حسن نیت برای پیگیری مسائل خودشان نمی‌دانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با شفاف شدن فضا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که صف افراد دغدغه مند با دغدغه ملی با افراد اغتشاشگر که وابسته به خارج هستند، جدا شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار