رئیس سازمان بسیج حقوقدانان:

شهید سلیمانی یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است

انبارکی در همایش بررسی نقش نخبگان در جهاد تبیین گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است.
کد خبر: ۵۴۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 04October 2022

شهید سلیمانی یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سهراب انبارکی» رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در همایش بررسی نقش نخبگان در جهاد تبیین اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است، ما در الگوسازی جهاد تبیین هیچ گونه مشکلی نداریم.

انبارکی تصریح کرد: ما نباید هر موضوعی را در جهاد تبیین به عنوان سوژه‌های خود در نظر بگیریم، بلکه قطعا باید اولویت‌های مورد نظر جامعه را مد نظر داشته باشیم و سلسله اقدامات خود را آغاز کنیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کل کشور گفت: جهاد تبیین ما باید در فرهنگ مهدویت خلاصه شود، حضرت امام در یکی از فرمایشات خود می‌فرمایند مهدویت باید هدف غایی همه اقدامات دولت‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از سیاسیون در سال‌های اخیر به جای اینکه تکیه بر خدای عالم داشته باشند، بر کد خدا تکیه کردند که ما حاصل آن را دیدیم، بهره گیری از الگوی غلط تکنوکراتی در حوزه اقتصاد و فرهنگ امروز کشور را در این وضعیت قرار داده است.

انبارکی اظهار کرد: رعایت اخلاق یکی از مهم‌ترین اصول در بین نخبگان است که باید از آن غافل نشد، تا یقین حاصل نشده کسی با گمان‌ها نباید قضاوت کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقد پذیری بسیار زیادی دارند، گفت: همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید اخلاق را سرلوحه کار‌های خود قرار دهند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با تاکید بر اینکه قانونمندی یکی از اهداف اساسی بسیج حقوق دانان است، گفت: ما در بحث جهاد تبیین باید زمان شناسی لازم را داشته باشیم و به هنگام تصمیم بگیرد. کسانی که در اغتشاشات اخیر از نیرو‌های انتظامی حمایت کردند مصداق زمان شناسی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: کسی که سال‌ها در این وزیر و وکیل بود و بسیاری از مشکلات امروز جامعه حاصل دست پخت این فرد است، امروز در جایگاه مطالبه گری قرار گرفته اند که به اعتقاد بنده باید در یک دادگاه پاسخگوی اعمال خود باشند.

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز در همایش اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر قرار بود، اوائل مهر فضای دانشگاه‌ها را به آشوب بکشانند و سپس کل جامعه را درگیر اغتشاش کنند.

وی گفت: برای تبیین ابتدا باید موضوع را به خوبی بشناسیم؛ یکی از راهبردهای مهم دشمن انتشار اخبار منفی علیه نظام است؛ همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته بیان کرد که در  هر 10 دقیقه یک خبر منفی علیه ایران منتشر می‌شود. مواجه ما با دشمن مواجه حق علیه باطل است، ما در این مسیر می‌دانیم که اگر اهداف ماکیاولیستی نداشته باشیم خداوند پیروزی را به ما ارزانی می‌دارد.

تیرانداز تصریح کرد: ما چند نوع مواجه با اغتشاشات داریم که سطحی‌ترین کار صدور بیانیه است و به اعتقاد من چنین کاری دیگر جواب نمی‌دهد. یک سطح بالاتر این است که شما احساسات و عواطف را تحریک کنیم. سطحی بالاتری از تحریک عواطف وجود دارد که بر مبنای آن باید جامعه را به تفکر وا داریم. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمایشی دارند مبنی بر اینکه لزومی ندارد صحبت‌های بنده را بیان کنید، بلکه اعتقادات خود را بیان کنید، آن چیزی ماندگار می‌شود که جامعه با تفکر خود به آن برسد.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار