در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛

یمن: پهپاد‌های ما هدف خود را به خوبی تشخیص می‌دهند

«محمدعلی الحوثی» در واکنش به بیانیه جانبدارانه شورای امنیت درباره تحولات کشورش، ائتلاف متجاوز سعودی را به از سرگیری حملات تهدید کرد.
کد خبر: ۵۴۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ - 06October 2022

محمدعلی الحوثی: پهپاد‌های ما هدف خود را به خوبی تشخیص می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن به بیانیه انتقادی شورای امنیت سازمان ملل متحد از جنبش انصارالله و ادعا‌ها درباره نقش غیرسازنده نیرو‌های یمنی در زمینه تمدید آتش‌بس در این کشور واکنش نشان داد.

محمدعلی الحوثی در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به بیانیه جانبدارانه شورای امنیت نوشت: درخواست لغو محاصره یمن، پرداخت حقوق به کارمندان یمنی از درآمد‌های نفتی کشورشان و لغو محدودیت و تحریم علیه مسافران فرودگاه صنعا، افراط‌گرایی نیست، بلکه افراط‌گرایی، صدور بیانیه توسط شورای امنیت است.

وی در ادامه در واکنش به پذیرفته نشدن شروط صنعا مبنی بر ضرورت پرداخت حقوق به کارمندان یمنی و لغو محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه گذرگاه‌های تحت کنترل نیرو‌های مشترک یمنی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی تأکید کرد: ما پهپاد‌هایی در اختیار داریم که با وجود تحریم هوایی یمن، هدف خود و جهت آن را به خوبی تشخیص می‌دهند.

این اظهارات محمدعلی الحوثی در حالی است که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیر در گفت‌وگویی اعلام کرد که یمنی‌ها مطالبات بر حق و عادلانه‌ای دارند.

این عضو انصارالله همچنین هشدار داده است که در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌های بحق مردم یمن، ارتش حق حمله به عمق خاک عربستان سعودی و امارات را خواهد داشت.

البخیتی در این ارتباط گفت: این توانایی و جرأت را داریم که تأسیسات نفتی عربستان سعودی و امارات را در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌هایمان، هدف قرار دهیم.

قرار بود در آخرین دور از مذاکرات صنعا و ائتلاف متجاوز سعودی، آتش‌بسی که در روز یکشنبه هفته جاری دوم اکتبر (دهم مهر) به پایان می‌رسید، بار دیگر در مهلتی دو ماهه تمدید شود، اما عدم توافق دو طرف موجب عدم تمدید این آتش‌بس تاکنون شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها