اسناد فرهنگی «شهدای مدافع سلامت» جمع‌آوری می‌شود

اداره‌ کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، همزمان با انجام طرح خاطره‌نگاری والدین و همسران معظم «شهدای سلامت»، اسناد فرهنگی این شهدا را که شامل «وصیت‌نامه»، «زندگی‌نامه»، «خاطرات شفاهی» و «آلبوم تصاویر» است، از خانواده معظم شهدا جمع‌آوری می‌کند.
کد خبر: ۵۵۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ - 16October 2022

اسناد فرهنگی «شهدای مدافع سلامت» جمع‌آوری می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بر اساس اعلام اداره‌ کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، تا امروز ۳۲۹ شهید مدافع سلامت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران احراز هویت شده‌اند که در این میان استان تهران با ۵۹ شهید بیشترین تعداد شهید مدافع سلامت را داراست و استان‌های آذربایجان غربی، مازندان و خراسان‌رضوی هرکدام با ۲۴ شهید مدافع سلامت در رتبه بعدی قرار دارند.

شهدای مدافع سلامت به شهدایی اطلاق می‌شود که از سال ۱۳۹۸ در راه مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا موافقت فرمودند.

ایثار اجتماعی شهدای سلامت در عرصه کشوری تبلور اوج از خودگذشتگی و نقطه‌ عطف حماسه‌آفرینی برای هموطنان بود که این عزیزان در دوران همه‌گیری کرونا عاشقانه و خالصانه به منصه ظهور رساندند و این عزیزان بهترین الگو برای نسل جوان و نوجوان کشور هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها