رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

تخلف محرز دستگاه‌ها در عدم تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران

قاضی زاده هاشمی گفت که وضعیت استخدامی و تبدیل وضعیتِ ایثارگران در حال پیگیری است و عدم تحقق این امر مهم تا امروز، تخلف دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی بوده است.
کد خبر: ۵۵۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ - 19October 2022

تخلف محرز دستگاه‌ها در عدم تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه رویداد متعلق به «رادیو گفت‌وگو» در رابطه با پیگیری مطالبات ایثارگران اظهار داشت: در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شدند و کارشان مراحل اداری را طی می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در برخی دستگاه‌های غیر دولتی نظیر نهاد‌های عمومی با چالش رو به رو هستیم؛ مثل شهرداری‌ها و ما و سازمان اداری استخدامی و مجلس در حال پیگیری هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان این که تبدیل وضعیت ایثارگران می‌بایست پیش‌تر اجرایی می‌شد، خاطرنشان کرد: ما در مرحله بعد از دقیقه ۹۰ قرار داریم و این کم کاری از منظر عمومی، تخلف است.

قاضی‌زاده هاشمی از تشکیل ستادی در مجلس به همین منظور خبر داد و افزود: ما ابرازی که دستگاه متخلف را تنبیه کنیم، در اختیار نداریم و طبیعتا نیازمند طرح دعوا در دیوان عدالت اداری می‌باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که مجلس هم کار را با گفتگو پیش می‌برد، ادامه داد: لاجرم ممکن است کار به طرح شکایت برسد و پرسنل آن جا باید اقامه دعوا نمایند.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به خبرنگار رادیو گفتگو که در خصوص آینده وضعیتِ گروهی از خانواده‌های شهید که تحت پوشش بنیاد نیستند و زندگی را با سختی می‌گذرانند، گفت: ما خانواده شهیدی که تحت پوشش بنیاد نباشد، نداریم، ولی یکسری پرونده وجود دارد که بر این اساس خانواده‌ها اظهار می‌کنند فرزند یا همسرشان به شهادت رسیده‌اند که به لحاظ قانونی به اثبات نرسیده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها