دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بی‌بی‌سی و اینترنشنال صحنه‌گردانان اصلی اغتشاشات اخیر ایران

با توجه به نقش و جایگاه دو شبکه فارسی زبان و معاند «اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی» در انتشار اخبار رویداد‌های اخیر ایران می‌توان آن‌ها را به عنوان دو بازوی فعال و موثر در آغاز و گسترش اغتشاشات روز‌های اخیر کشور دانست.
کد خبر: ۵۵۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۲ - 25October 2022

«اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی فارسی» دو بازوی فعال اغتشاشات اخیر ایرانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بعد از اینکه دو شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال سعودی» با خبرسازی و خبرپراکنی خود بعد از واقعه فوت خانم «مهسا امینی» زمینه‌سازی شروع و گسترش اغتشاشات در سطح کشور را فراهم کردند، «کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه خبر از تشکیل پرونده‌ای حقوقی در دادگستری تهران به دلیل نقش مخرب شبکه‌های خبری فارسی زبان بیگانه «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال سعودی» در هدایت و تحریک به اغتشاش و تخریب اموال عمومی داد.

البته نقش مخرب این شبکه‌های خبری فارسی زبان بیگانه فقط محدود به هدایت و تحریک به اغتشاش و تخریب اموال عمومی نیست، زیرا با اقدامات مخرب آن‌ها در طول یک ماه اخیر شاهد برهم خوردن نظم عمومی جامعه به دلیل اغتشاشات صورت گرفته نیز بودیم. ضمن اینکه خسارت‌هایی هم که به دلیل این اغتشاشات به کشور وارد شده از تخریب اموال عمومی پرفته تا وارد شدن آسیب‌های بسیار جدی و تخریبی به تجهیزات و اموال عمومی و خصوصی همه در محدوده اقدامات مخرب و تروریستی این شبکه‌های خبری است.

اما موضوع بسیار مهمی که در این میان نباید از نظر غافل بماند و مورد بی توجهی قرار بگیرد اقدامات و فعالیت‌های دو شبکه خبری «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال سعودی» در ترغیب و تشویق مردم به اقدامات خلاف امنیت ملی و فعالیت‌های تروریستی آن هم در سطح شهر‌های کشور است. البته اقدام خطرناک‌تری که این شبکه‌های فارسی زبان معاند علیه کشور انجام دادند ارائه آموزش‌های نحوه و چگونگی ایجاد درگیری و برهم زدن نظم عمومی سطح شهر و همینطور تهیه و ساخت وسائل و امکانات متناسب با درگیری‌های خیابانی ازجمله ساخت «کوکتل مولوتوف» و سلاح‌های آتش‌زای دیگری از این جنس است.

از این روی قوه قضائیه کشور بر اساس کارکرد و وظیفه ذاتی خود مقابله و برخورد با اقدامات مخرب و تروریستی این شبکه‌های خبری معاند به خصوص «اینترنشنال» که به صورت کاملا آشکار و مستقیم آموزش‌های ضدامنیتی به اغتشاشگران می‌دهد را در دستور کار خود قرار داده و از این روی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر کشور پرونده‌ای حقوقی را در دادگستری تهران برای برخودر با اعمال مجرمانه این شبکه‌های معاند فارسی زبان در جریان انداخته است.

بر این اساس به منظور تکمیل پرونده‌ای که علیه شبکه‌های معاند فارسی زبان «اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی فارسی» در دست تهیه و تدوین است مستنداتی جمع‌آوری شده و اسناد و مدارک دیگری هم در دست گردآوری است تا بر اساس آن‌ها اقدامات قضایی لازم و متناسب با میزان جرم آن‌ها در تحریک و ایجاد اغتشاشات سطح کشور در محاکم داخلی و خارجی انجام شود.

البته در این میان نباید از نقش و جایگاه کشور‌هایی که میزبان دفاتر این شبکه‌های خبری فارسی زبان معاند یعنی انگلیس و عربستان سعودی غافل شد. زیرا این کشور‌ها با میزبانی از این شبکه‌ها و فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم جهت فعالیت‌های آنها، عملا به بازتولید چرخه خشونت و اغتشاش توسط این رسانه‌های معاند در کشور کمک غیرقابل انکاری می‌کنند. حال در این میان پرداختن به این موضوع در اختیار وزارت امور خارجه بوده که جا دارد تا با استفاده از ابزار و لوازم مناسب با این موضوع برخورد کند.

نکته مهم دیگر اینکه جا دارد تا قوه قضائیه در خلال تهیه پرونده برای برخورد با شبکه‌های معناد فارسی زبان بخشی را هم به بررسی تعرض‌هایی که به افراد و اماکن ایرانی حاضر در کشور‌های خارجی که توسط اغتشاشگران خارج از کشور مورد حمله و آسیب قرار گرفته‌اند اختصاص بدهد. زیرا در یک ماه اخیر شاهد حملاتی توط تروریست‌ها و نیرو‌های منافقین به این افراد و اماکن بودیم که بعضا شاهد وارد آمدن آسیب‌های نیز بودیم.

بر این اساس جا دارد تا کشور‌هایی که اماکن و ماموران دیپلماتیک ایرانی ساکن آن‌ها در یک ماه اخیر مورد حمله و تعرض قرار گرفتند به تعهدات بین‌المللی خود در جهت حفظ و حراست از اماکن بین المللی به دقت و با آگاهی کامل کوشا باشند تا دیگر بعد از این شاهد روی دادن حوادثی از این دست برای دیپلمات‌های کشور و اماکن دیپلماتیک ایران در خارج از کشور نباشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار