فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:

دفاع مقدس تجلی جلوه‌‌های ناب تحکیم خانواده بود

امیر سرتیپ «آذریان» گفت: در دوران دفاع مقدس جلوه‌هایی ناب از صمیمیت و تحکیم بنیان خانواده در بین رزمندگان و خانواده‌های ایرانی موج می‌زد به همین جهت، مشکلات آن دوران در حوزه‌های مختلف، تأثیری بر روحیه رزمندگان نداشت.
کد خبر: ۵۵۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ - 02November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نخستین همایش «فرزند اولی‌ها» ویژه کارکنان یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آن‌ها با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق و حجت‌الاسلام «سید اکبر موسوی» معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش امروز در مجتمع ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار شد.

امیر سرتیپ آذریان در این همایش اظهار داشت: بنیان خانواده با قدوم فرزندان محکمتر می‌شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جلوه‌هایی ناب از صمیمیت و تحکیم بنیان خانواده در بین رزمندگان و خانواده‌های ایرانی موج می‌زد به همین جهت، مشکلات آن دوران در حوزه‌های مختلف، تأثیری بر روحیه رزمندگان نداشت.

این فرمانده ارشد ارتش تصریح کرد: تفاهم در زندگی نظامی‌گری بسیار مهم است و همسران در حفظ و تقویت روحیه افسران و درجه‌داران ارتش نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و لذا خانواده‌های نظامی از موفق‌ترین خانواده‌ها در تربیت فرزند و تحکیم بنیان خانواده هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرماندهان ولایی، نیروی زمینی در زمینه ازدواج، فرزندآوری، ازدیاد فرزند، ازدواج فرزندان، تحصیلات فرزندان، درمان فرزندان و دیگر موارد طرح‌های مصوبی دارد که از این منظر در بین نیروهای مسلح بی‌نظیر است.

فرزندآوری از عوامل تحکیم خانواده است

معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش نیز در این همایش با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه فرزندآوری گفت: فرزندآوری یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های زنان است.

حجت الاسلام موسوی فرزندآوری را یکی از فرآیندهای زیربنایی در تحکیم و رضایتمندی خانواده‌ها دانست و با استناد به آیات قرآن کریم افزود: فرزندآوری در آیینه آیات قرآن امری اصیل، فطری، مسلم و مطلوب است و خداوند در آیه ۴۶ سوره کهف، فرزندان را زینت زندگی دنیا برشمرده است.

وی موضوع جمعیت را به‌عنوان یکی از مؤلفه‌‎های قدرت برشمرد و خاطرنشان کرد: افزایش شادی و لذت در زندگی، تداوم حیات، ایجاد حس مفید بودن، زمینه‌سازی رشد و تعالی والدین، بخشی از آثار و برکات فرزندآوری در خانواده‌ها و جامعه است.

نخستین جشنواره فرزند اولی‌های نیروی زمینی ارتش به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها