عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس تاکید کرد؛

ضرورت اجرای دقیق سند تحول وزارت آموزش و پرورش/ مسئولان به حوزه آموزش در بستر فضای مجازی توجه کنند

راستینه هفشجانی با بیان اینکه در اجرای سند تحول آموزش و پروش دچار غفلت شده‌ایم، گفت: یکی از مطالبات مهم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اجرای سند تحول آموزش و پرورش در مدارس است.
کد خبر: ۵۵۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۱ - 12November 2022

اجرای خاموش سند ۲۰۳۰ در دولت فبل عامل اصلی اغتشاشات است/ ایران اسلامی تمدن و آموزه‌های ملی و مذهبی غنی دارد«احمد راستینه هفشجانی» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به زوایای پنهان اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در آموزش و پروش اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از سالیان دور طراحی پیچیده‌ای برای ایجاد یک حکمرانی غیر رسمی در حوزه آموزشی کشور کرده‌اند که یکی از این پازل‌های حکمرانی غیر رسمی در حوزه آموزشی کشور سند ۲۰۳۰ بود.

راستینه هفشجانی تصریح کرد: ما سه سال جوانان و نوجوانان خود را به بهانه کرونا وارد فضای مجازی کردیم تا فرآیند آموزشی‌شان از این طریق انجام شود، اما هیچ‌گونه سطوح دسترسی برای نوجوانان خود تعریف نکردیم و اینترنت پاکی برایشان در نظر نگرفتیم. در حالی که هیچ کشوری در دنیا فضای آموزشی غیر رسمی خود را بدون نگهداشت شرایط محیطی ایجاد نکرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سال‌های گذشته دولت سابق با وجود تذکرات متعدد نمایندگان و فرهیختگان مبنی بر خطرات قرار دادن آموزش غیر رسمی در فضای مجازی، اما شاهد بودیم که دولت به صورت کاملاً خاموش مولفه‌های سند ۲۰۳۰ را در بستر فضای آموزش غیر رسمی به دانش‌آموزان منتقل کرد.

وی تصریح کرد: برون‌داد رفتار امروز جوانان ما و کسانی که امروز در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند، حاصل نوع تربیتی است که در فضای آموزش غیر رسمی‌ اتفاق افتاده است، بی تردید دولت گذشته در سه سال آموزش بر بستر فضای مجازی حوزه تربیت را رها کرد و مولفه‌های سند ۲۰۳۰ را به صورت کاملاً خاموش به نوجوانان و جوانان انتقال داد.

راستینه هفشجانی اظهار داشت: ما فرهنگ، تمدن و آموزه‌های ملی و مذهبی بسیار غنی داریم، اما متأسفانه به دلیل اینکه فضای تربیتی دانشگاه‌های ما و آموزشگاه‌ها و مدارس سه سال به طور کامل در اختیار مدیریت پیچیده رسانه تحت تسلط دشمن قرار گرفت و دانش‌آموزان و دانشجویان ما بر بستر فضای مجازی در مسند آموزشی قرار گرفتند که بسیاری از مولفه‌ها در آن بستر غیر اخلاق، غیر دینی، غیر تربیتی و غیر مفید بود. امروز شاهد برخی از ناهنجاری‌ها هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به دلیل شرایط کرونا به جای اینکه بستر صحیح آموزش را فراهم کنیم، متأسفانه از همان ظرفیتی که دشمن طراحی کرده بود بهره بردیم تا در طراحی آموزشی دشمن طی سه سال گذشته قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: با حاکم شدن نظام آموزشی دقیق در فضای آموزشی تربیت حقیقی همه مشکلات مدیریت می‌شود و نوجوانان و جوانان ما در یک فضای سالم تربیتی ان‌شاءالله ظرفیت‌های پاک خودشان را به نمایش بگذارند.

راستینه هفشجانی در خصوص آخرین وضعیت از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پروش، تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که ما در جلسات کمیسیون فرهنگی از وزیر اموزش و پرورش مطالبه کردیم، اجرای دقیق سند تحول آموزش و پرورش بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داریم که متأسفانه از آن غفلت کرده‌ایم، مقرر شده است که یک گزارش جامعی وزارت اموزش و پرورش از میزان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و شرایط جذب دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم‌ترین مرکز تربیت معلم در کشور ارائه کند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها