نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز جامعه است

حجت‌الاسلام شکری در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری بوده و کسانی که موجب برافراشته شدن ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشند، قابل تقدیر هستند.
کد خبر: ۵۵۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ - 10November 2022

سفر نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان لرستان/ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز جامعه است/ جهاد تبیین رسالت خطیری برای همگان استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (پنجشنبه) در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان لرستان در حسینیه «شهید صیدولی ملکی نمکی»، ضمن تقدیر از خانواده شهید ملکی بابت برپایی حسینیه شهید که محل تجمع عموم مردم و خانواده شهدا و ایثارگران شده است، اظهار داشت: کسانی که موجب برافراشته شدن ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشند، قابل تقدیر هستند. حسینیه شهید مکان امنی است که اشخاص به واسطه ایمانشان به این مکان امن می‌آیند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری گفت: مؤمن کسی است که آغوشش برای امنیت دادن به مردم باز است، چرا که مؤمن به واسطه ایمانش و نگاهی که به خدا، آخرت و صراط دارد فرد مورد اعتماد مردم است. مردم در پناه فرد مؤمن در امنیت مالی، جانی و آبرویی قرار می‌گیرند و شهدا نمونه بارز این افراد مؤمن هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه مؤمن برای دفاع از کیان وطن و مردم زبانش گویا است، گفت: همه کسانی که در مجالس شهدا حضور دارند سعی کنند که پناهگاه عزت و آبروی مسلمانان باشند، چرا که تا زمانی حرفتان و رفتارتان هدایتگر است و در مسیر اسلام قدم برمی‌دارید خداوند همراه شماست.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری بیان کرد: کسانی که متولی و بانی ایجاد حسینیه و خانه‌های شهید هستند تا همیشه و تا آخرت ثواب این کار برای آن‌ها ثبت و ضبط است و به‌عنوان باقیات و صالحات برای آن‌ها نوشته می‌شود.

فعالیت در تراز فرهنگ ایثار و شهادت سبب امیدآفرینی بین مجاهدان می‌شود

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری لرستان، گفت: فعالیت در عرصه جهاد و شهادت باید در تراز فرهنگ ایثار و شهادت باشد و باید در این عرصه نقش‌آفرینی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری گفت: در بخش فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت، بازگو کردن خاطرات شهدا و خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران باید به خوبی انجام شود. در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت اگر در تراز فرهنگ جهاد و شهادت فعالیت داشته باشیم، سبب امیدآفرینی بین مجاهدان می‌شود.

وی با بیان اینکه آینده ما در گرو فعالیت امروز ما در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: فردا‌های ما و امنیت فردا‌های ما در گرو نوع اهمیت دادن به فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به اینکه امروز فرهنگ ایثار و شهادت بین توده‌های مؤمن جایگاه خود را پیدا کرده است، گفت: اگر در مجاهدت‌هایی که بر دوش داریم کوتاهی کنیم، بر پیکر نظام جمهوری اسلامی ضربه می‌زنیم.

جهاد تبیین رسالت خطیری بر دوش همگان است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در کلاس اخلاق در گلزار شهدا گفت: جهاد تبیین امروز رسالت خطیری بر دوش همگان است و با انجام وظیفه در این زمینه باید بین نسل نو بصیرت‌افزایی شود. در انجام وظیفه باید تلاش و پشتکار داشته و در راه حق استقامت و پایداری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری افزود: استقامت و پایداری نیازمند سخت‌کوشی و باور عمیق است، در انجام وظایفی که بر دوش داریم در هر عرصه‌ای نباید تنبلی کنیم و توجیهی برای فرار از انجام وظیفه نداشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه رسیدن به نتیجه مطلوب در هر کاری نیازمند تلاش و پشتکار است، گفت: در انجام امور فقط به نفع خودمان جلو نرویم بلکه باید به فکر مردم باشیم و در سایه تلاش و پشتکار در جهت تحقق آرمان‌های نظام گام برداریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری بیان کرد: برای اینکه جامعه به پیش برود و تولیدات ملی افزایش پیدا کند، تا درآمد عمومی افزایش و مردم در رفاه قرار گیرند، باید مجاهدت صورت گیرد. اگر در انجام مسئولیت شانه خالی کنیم، نظام سرپا نمی‌ماند و به اهداف بلند دست نخواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باید از عمق جان ایمان و باور داشته باشیم، جهاد و سخت‌کوشی کنیم تا در جامعه پیشرفت حاصل شود و با جهاد در راه خدا و تلاش مجاهدانه، عالمانه و عاقلانه گام برداریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری بر ضرورت خدمت به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان تأکید کرد و گفت: در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران باید همکاران در تراز جمهوری اسلامی ارتقا پیدا کنند، مزار شهدا دارالشفای عارفان باشد و در عرصه جهاد تبیین باید به رسالت خود عمل کنیم.

جهاد بزرگ شهدا و ایثارگران فراموش نشود

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم‌اندیشی با نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان لرستان گفت: به برکت وجود ملت ایران و خانواده شهدا و ایثارگران در ۴۲ سال گذشته مقاومت کردیم و اکنون نباید بگذاریم این جهاد بزرگ فراموش شود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری گفت: شما نخبگان و سرآمدان جامعه شاهد و ایثارگر از زمینه‌سازان ظهور هستید که در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امام راحل سال ۵۸ زمانی که هنوز جنگ آغاز نشده بود و تعداد شهدا خیلی اندک بود شهدا و خانواده‌های شهدا را به مصداق آیه «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون» تعریف و تمجید کرد، منزلتی که امام خمینی (ره) به شهدا و خانواده‌هایشان داد تا به امروز و توسط مقام معظم رهبری ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری در ادامه افزود: هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری در خصوص شهدا و ایثارگران صحبت نکرده و پیگیری‌های لازم را انجام نداده و تمام تلاش خود را به کار برده که این راه مقاومت ملت ایران همچنان استوار باقی بماند.

وی با بیان اینکه سال‌هاست که حسودان و بخیلان شهدا و ایثارگران و خانواده‌هایشان به انواع و اقسام حقه و نیرنگ متوسل می‌شوند که به بدنه این جامعه عزیز خدشه وارد کنند، افزود: به برکت وجود شما نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر این شجره طیبه همچنان محکم و استوار به حرکت خود در جهت مثبتی ادامه می‌دهد و مسئولین بابت قدردان و شکرگزار این نعمت بزرگ باشند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: به برکت وجود ملت ایران و خانواده شهدا و ایثارگران در ۴۲ سال گذشته مقاومت کردیم و اکنون نباید بگذاریم این جهاد بزرگ فراموش شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها