مروری بر وصیت‌نامه شهید «آتش‌جامه»

شهید محمدحسن آتش‌جامه در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «این جانب هم وظیفه دارم و مسئولم تا دشمن هست و من زنده‌ام از پای ننشینم بر پدر و مادرم لازم می‌دانم و سفارش می‌کنم در رابطه با امانت خداوندی بی‌صبری نکنند ما همه امانت‌های خداوند هستیم.»
کد خبر: ۵۵۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ - 26November 2022

مروری بر وصیت‌نامه شهید «آتش‌جامه»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید محمدحسن آتش جامه در سوم شهریور ۱۳۴۱ در شهر مقدس قم به دنیا آمد. در سایه محبت‌های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت و سرانجام در تاریخ دهم تیرماه ۱۳۶۱ در منطقه پاسگاه زید به شهادت رسید و در امامزاده ابراهیم (ع) قم آرام گرفت.

وصیت‌نامه شهید محمدحسن آتش جامه

«اینجانب محمد حسن آتش جامه طبق دستور خدا رسول و اطاعت از فرمان امام و رهبر عظیم الشأن بر خود لازم دانستم که عازم جبهۀ جنگ حق علیه باطل شوم جهت حفظ اسلام و قرآن و کشوریم و هیچ چیزی مرا وادار نکرده مگر عقلم، ایمانم و پیروزی و امیدوارم همگان با پیرزی از دین و ایمان و قرآن در رسول شان اسلام را حفظ نموده و لشگر کفر را نابود سازند این جانب هم وظیفه دارم و مسئولم تا دشمن هست و من زنده‌ام از پای ننشینم بر پدر و مادرم لازم میدانم و سفارش می‌کنم در رابطه با امانت خداوندی بی صبری نکنند ما همه امانت‌های خداوند هستیم.

امیدوارم خداوند از ما راضی باشد و ما و شما پدران و مادران امانت خداوند را طبق رضایت خود بر خدا تحویل دهید و این ممکن نمی‌شود مگر به راه حق فرستادن و در فراق او صبر نمودن تا از این طریق این خدا و اسلام یاری شود.

از پدر و مادرم می‌خواهم مرا حلال کنند، چون زحمت زیادی برای من کشیده‌اند از برادرانم می‌خواهم راه سرخ حسین را پیشه کنند و از خواهرانم می‌خواهم راه حضرت زینب سلام الله علی‌ها السلام را ادامه دهند راضی نیستم در فراق من بی قراری کنند.

سر مزارم و پشت سر جنازه‌ام گریه بلند نکنند تا دشمن شاد نشود هر وقت دلشان تنگ شد برای عزیز زهرا حسین مظلوم و اهل بیتش گریه کنند و به شما خانواده‌ام سفارش می‌کنم اگر جنازه‌ام پیدا نشد قصه نخورید ان‌شاء الله وقتی راه کربلا باز شد موقعی که مشرف به زیارت آن حضرت شدید یادی از شهید خود بکنید این را هم بگویم اگر جنازه‌ام پیدا شد هر جا که سپاه تصمیم گرفت مرا خاک کنید.

مهم نیست کجا خاک باشد مهم آن است که خدا من را قبول کند ان شاء الله.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار از عمر بکاه و به عمر او بیفزا.

بسیجی مخلص خدا عاشق کربلا محمد حسن آتش جامه»

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار