نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گوی مشروح با دفاع‌پرس:

جهاد تبیین فرصتی برای گسترش تعامل مسئولین با مردم/ صدای مردم باید شنیده شود

مرحبا گفت: جهاد تبیین در گفتمان اجتماعی امروز جامعه ما یک تعبیر راهبردی است، ما می‌توانیم از فرصت جهاد تبیین برای گسترش ارتباط مردم و مسئولان استفاده کنیم تا اقدامات و تلاش‌های انجام شده مسئولان برای مردم مشخص شود.
کد خبر: ۵۶۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۶ - 17December 2022

جهاد تبیین فرصتی برای گسترش تعامل مسئولین با مردم/ صدای مردم باید شنیده شود«غلامرضا مرحبا» نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به موضوع انحراف جنبش‌های دانشجویی در ایران و از بین رفتن ماهیت ضد استکباری این جنبش‌ها، اظهار داشت: انحراف در جنبش‌های دانشجویی را قبول نداریم، تکثر عقیده و افکار در بدنه جنبش‌های دانشجویی موضوعی طبیعی است، اما از سویی دیگر هم نمی‌توان منکر نفوذ دشمن و برنامه‌ریزی‌اش برای انحراف جنبش‌های دانشجویی شد.

مرحبا با بیان اینکه افرادی که هدف نفوذ و فریب دشمن قرار گرفته‌اند را نباید به کل جامعه تعمیم داد، عنوان کرد: معتقدم جهاد تبیین در گفتمان اجتماعی امروز جامعه ما یک تعبیر راهبردی است، ما می‌توانیم از فرصت جهاد تبیین برای گسترش ارتباط مردم و مسئولان استفاده کنیم تا اقدامات و تلاش‌های انجام شده مسئولان برای مردم مشخص شود.

جهاد تبیین راهکاری برای مقابله با تحریف واقعیات

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد تبیین راهکاری است که دشمن نتواند با قلب و تحریف واقعیات و تزریق منویاتش افکار و اذهان جامعه ما را منحرف کند، گفت: جوانان و نوجوانان ذهن فعال و پاکی دارند که باید به شیوه صحیح تربیت شود و در معرض اطلاعات صحیح قرار گیرد، اگر غیر از این باشد نمی‌توانیم خودمان را بابت نفوذ دشمن در اذهان جوانانمان ملامت کنیم.

در حوزه رسانه و اقناع عمومی بسیار ضعیف هستیم

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه و اقناع عمومی بسیار ضعیف عمل کردیم، تصریح کرد: جهاد تبیین، فعالیت‌های رسانه‌ای و تلاش برای اقناع عمومی نباید دولتی باشد، ما اگر قرارگاه رسانه‌ای دولتی ایجاد کنیم قطعاً موفق نمی‌شویم، زیرا مردم هیچ‌گاه اطلاعات دولتی را نمی‌پسندند.

مرحبا با اشاره به اینکه مردم باید در معرض اطلاعات صحیح و منطقی قرار بگیرند، نه اطلاعات هدایت شده دولتی اظهار کرد: حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، زیرا خدمات و اقدامات بسیار زیادی در نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، اما قادر نبودیم که این اقدامات و خدمات ارزنده را برای جوانان و نوجوانان روشن کنیم، زیرا در حوزه اقناع عمومی و رسانه دولتی عمل کرده‌ایم.

بهره‌گیری از شیوه‌های علمی برای ارتباط با فرزندانمان

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و نوجوانان، صرفاً یک جامعه هدفی برای بمباران اطلاعات کنترل شده دولتی نیستند، رسانه، مدیریت رسانه و دیپلماسی رسانه یک کار بسیار پیچیده، حساس و علمی است، بنابراین ضرورت دارد به شیوه‌های علمی و صحیح با فرزندانمان در ارتباط باشیم تا به این درک برسند که جزئی از جامعه ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه دولت و مردم متعلق به یک مجموعه به نام کشور هستند، خاطرنشان کرد: در یک جامعه برخی به مسئولیت می‌رسند و برخی هم نمی‌توانند مسئولیتی داشته باشند، برخی به شخصی که رئیس‌جمهور می‌شود رأی می‌دهند و برخی هم نه تنها به او رأی نمی‌دهند، بلکه ممکن است نسبت به تصمیمات و سیاست‌هایش انتقاد و حتی اعتراض داشته باشند که هیچ ایرادی ندارد.

اعتراض و انتقاد آداب دارد

مرحبا با تأکید بر اینکه اعتراض و انتقاد نسبت به یک سیاست آدابی دارد که چارچوب آن را قانون تعیین می‌کند، بیان داشت: از طرفی دیگر هنر شنیدن صدای اعتراض مردم نیاز به آداب و قانون‌مداری دارد، مسئولان بدانند که صدای مردم باید شنیده شود، معتقدم تعامل دو طرفه بین مردم و مسئولان باید ایجاد شود و همه افراد جامعه اعم از مردم عادی و مسئولان به این فهم برسند که جزئی از کشور هستند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، مذهب شیعه، تمامیت ارضی و امنیت کشور اصول بنیادینی هستند که هیچ‌کس نباید آنها را خدشه‌دار کند، تصریح کرد: هیچ‌ کشوری در هیچ‌ منطقه‌ای از دنیا اجازه نمی‌دهد که اصول بنیادین‌اش خدشه‌دار شود، اما در چارچوب این نظام ارزشی ممکن است مانند یک خانواده حرف و اعتراض داشته باشیم، در یک خانواده همه اعضا به یکدیگر احترام می‌گذارند و عین اینکه ممکن است تضارب آرا هم داشته باشند.

متأسفانه از مردم فاصله گرفته‌ایم

وی با اشاره به اینکه باید یاد بگیریم با یکدیگر گفت‌و‌گو کنیم، اظهار داشت: نباید از مردم فاصله بگیریم، متأسفانه ما از مردم فاصله گرفته‌ایم و اگر این شرایط ادامه پیدا کند دشمن قطعاً بیش از این سوء استفاده خواهد کرد، در گذشته‌های نه چندان دور بن‌سلمان و هیأت حاکمه آل سعود اعلام کردند که تعداد زیادی از رسانه‌ها را به همراه نیرو‌های متخصص رسانه‌ایشان خریداری کرده‌اند که امروز ما شاهدیم چگونه از ابزار رسانه برای جنگ افروزی و اختلاف‌افکنی در منطقه استفاده می‌کنند.

خبرنگار مخالف سیاست بن‌سلمان سرش با اره بریده می‌شود

مرحبا ادامه داد: خبرنگاری که با بن‌سلمان موافق نیست در سفارتخانه عربستان سعودی با اره سرش بریده و به داخل کوره آدم سوزی انداخته می‌شود، اما هیچ‌کس به بن‌سلمان نمی‌گوید «بالای چشمت ابرو است»، حتی ولیعهد مصونیت می‌گیرد تا بتواند برای تفریح و خوش‌گذرانی به آمریکا برود، این در حالی است که بن‌سلمان با رسانه‌هایی که خریده است در سوریه، لبنان، عراق، ایران و افغانستان برای تشدید اختلافات و از بین بردن وحدت ملل اسلامی فتنه‌انگیزی می‌کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار