امیر سرتیپ دادرس:

دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال ضربه زدن به هویت و وفاق ملی است

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تعمیق شکاف‌ها، تغییر ارزش‌ها و ضربه زدن به هویت و وفاق ملی است.
کد خبر: ۵۶۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ - 14December 2022

دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال ضربه زدن به هویت و وفاق ملی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس»، جانشین فرمانده کل ارتش در نشست هماهنگی دومین همایش ملی جنگ ترکیبی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در خصوص لزوم آمادگی و هوشیاری در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن اظهار داشت: در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، کارگروه‌هایی جهت بررسی جنگ‌های ترکیبی و نوپدید ایجاد شده و برگزاری دومین همایش ملی جنگ ترکیبی در دافوس ارتش، به عنوان یکی از مراکز و مراجع علمی نیرو‌های مسلح که در زمینه پژوهش‌های کاربردی در حوزه جنگ ترکیبی پیشگام است، بسیار حائز اهمیت است.

امیر دادرس افزود: برگزاری این همایش‌ها و انجام تحقیقات و پژوهش‌های راهبردی در این حوزه، نوعی پشتوانه‌سازی در موضوع جنگ ترکیبی است که منجر به تولید علم خواهد شد. به گونه‌ای که در تمام سازمان‌ها نیز قابل بهره‌برداری خواهد بود.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه تصریح کرد: در حوزه جنگ ترکیبی، دشمنان به دنبال تعمیق شکاف‌ها، تغییر ارزش‌ها و ضربه زدن به هویت و وفاق ملی در جامعه هستند و در این همایش که در سطح ملی برگزار خواهد شد، انتظار است که این محور‌ها مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست، امیر سرتیپ حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری همایش جنگ ترکیبی گفت: دافوس در سال ۱۳۹۵ اولین همایش جنگ ترکیبی را برگزار کرد و در این همایش مقالات قابل توجهی ارائه شد. در دومین همایش ملی جنگ ترکیبی نیز سعی خواهد شد مقالات نهایی پذیرفته شده بیشتر بعد کاربردی و عملی داشته باشند.

این همایش ملی، با شعار «بصیرت، چابکی و بازدارندگی در جنگ‌های ترکیبی نوپدید» و در محور‌های کلی محیط‌شناسی و اجزای جنگ ترکیبی، الگوها، مبانی نظری دکترین و علایم شناختی جنگ ترکیبی، اطلاعات و عملیات در جنگ ترکیبی و مدیریت صحنه و فناوری‌های جنگ ترکیبی، پیش‌بینی شده و در اسفند ماه سال جاری در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار