رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومان در دستور کار قرار دارد/ مسئله مردم مسئله بسیج است

سردار «زهرایی» گفت: ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومان در قالب تفاهمنامه سه جانبه با کمیته امداد، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۶۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵ - 19December 2022

ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومان در دستور کار قرار دارد/ مسئله مردم مسئله بسیج استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عصر امروز در نشست با خبرنگاران استان مازندران با بیان اینکه مسئول در نظام اسلامی خادم مردم است، اظهار داشت: سازمان بسیج مولود انقلاب است و فلسفه وجودی آن تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است و تلاش دارد خدمتگزار ملت باشد.  

وی با بیان اینکه بسیج تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند، افزود: بسیج هر تهدیدی که متوجه با نظام مقدس جمهوری اسلامی است را به فرصت تبدیل می‌کند.

سردار زهرایی با بیان اینکه بسیج مردمی است و ورود بسیج به همه عرصه‌ها آزاد است، افزود: مسئله مردم مسئله بسیج است.

این مسئول با اشاره به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس گفت: زمانی که مردم مسئولیت دفاع را پذیرفتند، پیروزی نصیب ما شد و در دفاع مقدس نوین نیز مردم باید بار مسئولیت دفاع را عهده‌دار شوند.

سردار زهرایی از جنگ ترکیبی و شناختی به عنوان دفاع مقدس نوین یاد کرد و ادامه داد: تحریم‌های اقتصادی، فقر و محرومیت از مظاهر جنگ نوین است و بسیج وظیفه دارد این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند.

وی با بیان اینکه مردم و متولیان امر اعم از دولت و نهاد‌ها در این راستا پای کار هستند، بیان کرد: رویکرد دولت سیزدهم انقلابی و جهادی است تا با هم گرایی با بسیج به توفیقاتی دست یابند.

سردار زهرایی از تهیه طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه خبر داد و اذعان داشت: بسیج می‌خواهد ظرفیت‌های مردمی را به کمک دولت بیاورد و در این راه نقش آفرینی می‌کند.

وی ادامه داد: طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه دارای دو پایه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است و برای رفع محرومیت‌ها خود را همکار دولت در روستا‌ها و مناطق محروم می‌دانیم.

سردار زهرایی با اظهار اینکه ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در قالب طرح محرومیت زدایی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: از همه محلات دارای بافت فرسوده و حاشیه هزار و ۸۷ محله در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روستا‌هایی که سازمان مدیریت و بخش‌های مختلف مراجعه کردند و ضریب محرومیت زده شدند در این طرح مورد توجه است، افزود: این طرح به صورت غیرانتفاعی اجرایی می‌شود.

سردار زهرایی با بیان اینکه از ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، ۱۶ هزار روستا نیازمند آب شرب سالم و پایدار هستند، تصریح کرد: در گام اول برای برای تأمین آب شرب هفت هزار و ۱۳۸ روستا قرارداد بسته شد.

وی جمع روستا‌های فاقد آب شرب استان مازندران را ۶۰۰ روستا عنوان کرد و گفت: از اردیبهشت تا کنون آب ۳۰۰ روستا تأمین شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ساخت مسکن محرومان از اولویت‌های این سازمان است، ادامه داد: ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومان در قالب تفاهمنامه سه جانبه با کمیته امداد، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد در دست اقدام بوده که هزار واحد مسکن تحویل شده است.

به گفته سردار زهرایی برای ۱۴ اسفند ۱۰ هزار مسکن را افتتاح خواهیم کرد و این طرح ۳۰ ماهه است.

وی طرح آبخیز تا جالیز را از دیگر طرح‌ها برشمرد و اضافه کرد: ۱۳۰ میلیون هکتار آبخیزداری نشده در کشور وجود دارد و طبق تفاهمنامه مقرر شد در ۱۹ میلیون هکتار از عرصه‌ها طرح‌های آبخیزداری و ۱۰ هزار هکتار قنات و استخر اجرا می‌شود و از ابتدای ۱۴۰۲ به صورت سراسری آغاز خواهد شد.

سردار زهرایی یکی از مشکلات روستا‌ها را نبود جاده بین مزارع و گلزار شهدا عنوان کرد و افزود: ۱۲ میلیون متر مربع جاده بین مزارع احداث می‌شود که تاکنون نیمی از آن اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به بخش اقتصاد مقاومتی، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردمی و اشتغالزا را برای تسهیل گری و اشتغال از دیگر طرح‌ها برشمرد و بیان کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خانوار در ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه عضویت دارند.

این مسئول با اشاره به احیای صنایع خرد و کوچک تصریح کرد: صنعت نیمه فعال و راکد به تعداد یکهزار مورد واحد خرد و متوسط را متقبل شدیم.

سردار زهرایی شمار گروه‌های جهادی فعال را بیش از ۴۲ هزار گروه ذکر کرد و گفت: در سامانه اطلس جهادی بیش از ۷۰ هزار گروه جهادی ثبت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گروه‌های جهادی در سیل، زلزله، کرونا، مباحث اقتصادی و محرومیت زدایی اقدامات مهمی انجام دادند، خاطرنشان کرد: همچنین سه هزار طلبه جهادی برای تدفین و تغسیل اموات کرونایی آموزش داده شدند و با حضور گروههای جهادی اقدامات خوبی در سطح کشور  صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها