نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت همدلی و هم‌اندیشی برای حل مشکلات استان مازندران

آیت‌الله «محمدی لائینی» بر همدلی و هم‌اندیشی برای حل مشکلات استان مازندران تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ - 20December 2022

ضرورت همدلی و هم‌اندیشی برای حل مشکلات استان مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان‌ها که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در سالن آمفی تئاتر دانشکده دامی و شیلات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، با بیان اینکه نباید در حوزه فکر و اندیشه تنگ نظری رخ دهد، اظهار داشت: باید در این اندیشکده نظام مسائل برای اداره یک استان طرح ریزی و جمع بندی شود.

وی بر لزوم استفاده از تمامی صاحبان فکر تاکید کرد و افزود: استفاده از فکر و اندیشه دانشگاهیان که در حوزه فکر، دانش و تئوری و نظری سرآمد هستند، مجریان دستگاه‌های اجرایی و افرادی که در میدان عمل هستند نظیر شرکتها، صنایع و ... در این اندیشکده ضرورت دارد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه به طور نمونه کشاورزان و باغداران تجربی در میدان عمل از دانش آموختگان جلوتر هستند که باید از نظر این افراد برای رشد و شکوفایی علم کشاورزی بهره گرفته شود، گفت: همچنین باید در حوزه مسائل مشترک بین استان‌های همجوار به تشریک مساعی برسیم که خدای ناکرده شاهد تعارض دیدگاه‌ها نباشیم.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران کش و قوس‌های زیادی بین شهرستان‌ها وجود دارد که بعضا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با همدیگر همسو نمی‌شوند، ادامه داد: باید تلاش شود که ذیل این اندیشکده تعارض دیدگاه‌ها رفع شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ممکن است در پیش روی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استان‌ها وجود داشته باشد که برای کاهش مشکلات باسایر اندیشکده‌های کشور در دیگر استان‌ها تبادل فکر و اندیشه و تجربه صورت بگیرد، خاطرنشان شد: باید این اندیشکده از تیررس منافع حزبها، توصیه پذیر‌ها و... خارج باشد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه باید در حکمرانی استان تاثیر و تاثر ارگان‌ها از همدیگر را مشخص و مدیریت کنیم، بیان کرد: فعالیت این اندیشکده صرف شناسایی صورت مسئله نباشد بلکه باید مسائل و مشکلات استان اولویت بندی شود.

وی با اشاره به اهمیت جنگل و محیط زیست استان مازندارن، اذعان داشت: زیست هم مهم است نباید به بهانه محیط زیست جلوی ایجاد صنایع در استان گرفته شود. به طور نمونه محصولات باغی و کشاورزی در استان روی دست کشاورز و باغدار می‌ماند چراکه نظام حکمرانی نداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه در حکمرانی و قانونگذاری باید به مقتضیات بومی و محلی نیز توجه شود، عنوان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت‌های نخبگان جامعه در نظام تصمیم گیری و نظارت باید از سوی اعضای این اندیشکده مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله محمدی لائینی در پایان سخنان خود بار دیگر بر همدلی و هم‌اندیشی برای حل مشکلات استان مازندران تاکید و برای اعضای اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری استان آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار