جان فدا/ توسط انتشارات «راه یار»؛

خاطراتی از حضور حاج قاسم سلیمانی در سیل مهیب خوزستان/ «سیل و سردار» منتشر شد

کتاب «سیل و سردار»؛ خاطرات شفاهی حضور حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان به قلم محمدعلی بخشی‌پور و از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد.
کد خبر: ۵۶۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 31December 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «سیل و سردار»؛ خاطرات شفاهی حضور حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان به قلم محمدعلی بخشی‌پور و از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد.

کسی که به مقوله نظامی از منظر بشردوستی می‌نگرد پس حتما برای حوادثی همچون سیل و زلزله نیز نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و ناآرامی انسان‌ها و جان‌های خسته برای او نیز ناگوار است و این ویژگی هم در زلزله هولناک بم و هم در سیل مهیب خوزستان، بیش از پیش در حاج‌قاسم سلیمانی نمایان شد. آن منطقی که او را در دهه شصت شمسی به جبهه‌های نبرد حق علیه رژیم باطل بعث و در دهه نود به مبارزۀ علیه داعش کشاند، همان انگیزه او را در دهه هشتاد در میان زلزله‌زدگان بم و نهایتاً در سال ۱۳۹۸ به میان سیل‌زدگان خوزستانی آورد تا ضمن همدردی با مردم، برای کاهش آلام متأثرین از آن سیل کم‌نظیر قرن، به چاره‌اندیشی بپردازد.

وارد نشدن خدشه به عنصر کرامت انسانی در سیل خوزستان، برای او دغدغه مهمی بود به طوری که در دیدار با گروه‌های جهادی می‌گفت: چه چیزی بالاتر از این است که کرامت یک انسان را حفظ کنید تا از خانه‌اش آواره نشود یا اینکه در اردوگاه‌ها کرامتش حفظ شود... اگر با حفظ کرامت مردم و بدون خسارت انسانی این کار‌ها را انجام دادیم بدون شک نتیجه مهمی می‌توانیم بگیریم.

«سیل و سردار» مجموع‌های از خاطرات حضور به یاد ماندنی سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جمع مردم سیل‌زده استان خوزستان است که یادآور خاطرات آخرین روز‌های حیات پربرکت او نیز محسوب می‌شود.

«سیل و سردار» منتشر شد/ خاطراتی از حضور حاج قاسم سلیمانی در سیل مهیب خوزستان

بنابرین گزارش، کتاب «سیل و سردار»؛ خاطرات مردم خوزستان از حضور و کمک‌رسانی حاج قاسم سلیمانی در سیل سال ۱۳۹۸ که تحقیق آن برعهده مصطفی شالباف، جعفر ال‌هایی بوده و تدوین آن توسط محمدعلی بخشی‌پور صورت گرفته است، در ۱۴۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و ۴۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.

«رستم ایرانشهر»، «چمری برای پهلوان»، «یک بغض و هزاران مشت»، «هیرمان»، «سردار گیله‌مردان»، «شروه‌ای برای حبیب»، «بر شانه‌های کارون»، «سردار سربدارها»، «حافظ دل‌ها»، «یزله بر دجله»، «سلیمانی‌ها» و «ابرقدرت خداست»، عناوین پیشین انتشارات «راه یار» هستند که درباره روایت‌ها و خاطرات مردمی شهر‌های مختلف از ایام شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس منتشر شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار