جان فدا/ در همایش مکتب شهید سلیمانی مطرح شد؛

وزیر کشور: حاج قاسم چهره سوم انقلاب پس از امام راحل و امام خامنه‌ای است/ مسیر تمدن نوین اسلامی از مسیر مکتب شهید سلیمانی می‌گذرد

وحیدی با بیان اینکه مکتب مقاومت محدود به غرب آسیا نیست، گفت: مسیر تمدن نوین اسلامی از مسیر مکتب شهید سلیمانی و مقاومت می‌گذرد.
کد خبر: ۵۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ - 02January 2023

وزیر کشور: حاج قاسم چهره سوم انقلاب پس از امام راحل و امام خامنه‌ای است/ مسیر تمدن نوین اسلامی از مسیر مکتب شهید سلیمانی می‌گذردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز (دوشنبه) در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم نوین جهانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: شهید سلیمانی به عهد خدا عمل کرد و بالاتر از این چیزی نیست. عهدی که با خدا بست و همه قبول کردند، اما خیلی‌ها این را عمل نکردند. آن‌هایی که عمل کردند ستارگان آسمان هدایت شدند.

وحیدی با بیان اینکه شهید سلیمانی خصوصیات متنوعی داشت، افزود: او چهره سوم انقلاب پس از امام راحل و امام خامنه‌ای است. شهید سلیمانی در جریان انقلاب توانسته یک مسیر حرکتی را در درون انقلاب حفر کند که دارای چهره برجسته‌ای است.

وزیر کشور گفت: وجود شهید سلیمانی برجسته است، دریایی از توجه به خدا و عشق سرشار و جهاد عارفانه‌ای در عملش وجود داشت.

وی تصریح کرد: وقتی به خصوصیات عاطفی و اخلاقی شهید سلیمانی نگاه می‌کنید یک انسان سراسر اخلاقی با عاطفه عمیق مشاهده می‌کنید. وقتی به حوزه عمل شهید سلیمانی نگاه می‌کنید مجاهدانه بی وقفه در همه جبهه‌های انقلاب و اسلام حضور داشته است.

وحیدی ادامه داد: شجاعت شهید سلیمانی از جنس جریان مدبرانه عمیقی است که یک راه و مدرسه بود که در جلوی راه و مدرسه خود مدرس حضور داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مدرسه جامع بود که از هر درسی نیاز داشته باشید در آن وجود دارد، افزود: او راهبر این راه در آستانه گام دوم انقلاب بود.

وحیدی گفت: شهید سلیمانی نماینده ایران اسلامی در سوریه و عراق بود. ما باید این پیروزی‌های جبهه مقاومت را تکرار کنیم تا بدانیم در کجا قرار داریم و برخی فکر می‌کنند این پیروزی‌ها به راحتی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: برخی کشور‌ها آماده بودند تا تروریست‌های تکفیری‌ را به رسمیت بشناسند، اما این شهید سلیمانی و جبهه مقاومت به رهبری امام خامنه‌ای (حفظه الله) بود که مانع شکست نقشه‌های دشمنان در منطقه شد.

وزیر کشور با بیان اینکه غربی‌ها حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم نکردند، ادامه داد: آن‌هایی که دولت ایران را به نادیده گرفتن حقوق زن متهم می‌کنند در بلا‌هایی که بر سر زن‌های ایزدی می‌افتاد کجا بودند؟

وحیدی گفت: یمن‌ها به پشتوانه روحی و روانی شهید سلیمانی در برابر تهاجم دشمنان ایستاده‌اند. شهید سلیمانی تاثیر زیادی بر قلوب نیروهای نظامی یمن داشت که در برابر سعودی‌ها و هم پیمانان آن‌ها محکم بایستند.

وزیر کشور به مدیریت شهید سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: او مرد آفرینش صحنه‌های جدید و تولید قدرت در حوزه‌های مختلف بود که با ظرفیت‌های درونی خود آن‌ها را می‌آفرید که حاصل آن جریان مقاومت شکل گرفت.

وی عنوان کرد: جبهه مقاومت به عنوان یک کلیدواژه است که ظرفیت دگرگون کردن بسیاری از شرایط را ایجاد کرده است و با توان بالای خود دنیا را ناچار به پذیرش آن کرده و دشمنان را زیر پا له کرده است و مقاومت با الگو پذیری از مکتب شهید سلیمانی رسالت خود را عرضه می‌کند.

وحیدی با بیان اینکه مکتب مقاومت محدود به خاورمیانه و غرب آسیا نیست، خاطرنشان کرد: غربی‌های اعتراف کردند ایران اسلامی معادلات جهانی را به هم ریخته است.

وی افزود: امروزه در راه تمدن سازی نوین اسلامی انسان‌های زیادی در تراز شهید سلیمانی هستند که می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند و این برای ما بسیار مهم است. مسیر تمدن نوین اسلامی از مسیر مکتب شهید سلیمانی و مقاومت می‌گذرد.

وزیر کشور با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی به سمت تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: ما در دامنه تمدن نوین اسلامی پیش می‌رویم و دشمن از پیشرفت‌های ما نگران است و این‌ها به برکت مکتب شهیدسلیمانی است.

وی تصریح کرد: ما در راستای تمدن نوین اسلامی به انسان‌های تراز نیاز داریم که جایگاه ویژه‌ای دارند و شهید سلیمانی می‌تواند در آن تراز قرار بگیرد. شناخت مکتب شهید سلیمانی وجوه مختلفی دارد. شهید سلیمانی میدان‌داری کرد و راه‌هایی را خلق کرد و ادبیات جدیدی وارد انقلاب اسلامی کرد که بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه دنیای غرب همچون همیشه در مقابل اراده مؤمنین و مجاهدین در ضعف به سر می‌برد، افزود: خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و از آن‌ها می‌خواهیم ما را دعا کنند تا در مکتب شهید سلیمانی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار