جان‌‌ فدا/ کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ولایت‌پذیری راز پیروزی‌های بزرگ ژنرال سلیمانی/ حاج قاسم در منطقه وحدت‌آفرین بود

انبارلویی گفت: مهم‌ترین ویژگی کارآمدی شهید سلیمانی اعتقاد عملی و نظری به ولایت فقیه بود، زیرا اجرای دقیق عوامل و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروزی‌های او را یکی پس از دیگری رقم زد.
کد خبر: ۵۶۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 01January 2023

ولایت‌پذیری راز پیروزی‌های بزرگ ژنرال سلیمانی/ حاج قاسم خود را نامزد گلوله‌ها می‌دانست، نه ریاست‌جمهوری/ نام شهید سلیمانی در عراق، سوریه، افغانستان و لبنان وحدت‌آفرین بود«کاظم انبارلویی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم الگوگیری از شهید حاج «قاسم سلیمانی» به عنوان نماد کارآمدی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نام شهید سلیمانی کارآمدی و کارایی را در ذهن ما تداعی می‌کند، او در قامت فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست علاوه بر سازماندهی نیروی‌های ایرانی، نیروهایی را از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و جمهوری آذربایجان  در جنگ با داعش ساماندهی کند.

انبارلویی با بیان اینکه شهید سلیمانی توانست لشکر بین‌المللی کارآمد و توانمند جنگی که تسلط کامل بر اوضاع داشت را ایجاد و مدیریت کند، تصریح کرد: همه عالم شاهد بودند؛ داعشی که روز به روز در حال گسترش مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه بود، ابتدا متوقف و سپس از صحنه نبرد محو شد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تقوای عملی شهید سلیمانی به او کمک می‌کرد تا مشکلات و موانع جبهه مقاومت را یکی پس از دیگری از میان بردارد، بر همین اساس این ایده در ذهن ملت ایران تداعی شد تا شهید سلیمانی وارد عرصه انتخابات شود و با نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری مشکلات را رفع کند، اما وقتی این پیشنهاد به وی داده شد، جمله‌ای متحیر کننده‌ای گفت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در پاسخ به پیشنهاد حضورش در انتخابات، خود را نامزد گلوله‌ها معرفی کرد، اظهار داشت: معتقدم مهم‌ترین ویژگی کارآمدی شهید سلیمانی اعتقاد عملی و نظری به ولایت فقیه بود، زیرا، اجرای دقیق عوامل و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروزی‌های او را یکی پس از دیگری رقم می‌زد.

انبارلویی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد ناشی از عدم تبعیت از نظرات ولی فقیه توسط مسئولان مربوطه است، گفت: اکنون سیاست‌های اقتصادی رهبری در حوزه اقتصاد مورد توجه تصمیم‌سازان و مجریان نبوده است، اما شهید سلیمانی بر این عقیده بود که فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مو به مو عملیاتی شود تا بر مشکلات فائق آییم.

کارشناس مسائل سیاسی درخصوص نقش شهید سلیمانی در ایجاد وحدت و یکپارچگی جهان اسلامی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های شوم استعمار و استکبار جهانی ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی بین کشورهای اسلامی است، شاید تا کمتر از دویست سال پیش کشورهایی که امروز به عنوان یک کشور مستقل در نقشه منطقه غرب آسیا شناخته می‌شوند، اصلاً وجود نداشته‌اند و بخشی از ایران یا عثمانی بودند.

وی افزود: بسیاری از کشورهای منطقه را استعمار پدید آورده است، ما در گذشته یک ملت بزرگ اسلامی بودیم و در سایه اعتقاد به مبانی اسلامی زندگی می‌کردیم.

انبارلویی با تاکید بر اینکه نام شهید سلیمانی در عراق، سوریه، افغانستان و لبنان وحدت‌آفرین بود، گفت: همگرایی مسلمانان و هم‌افزایی برای مبارزه با استعمار و استبداد یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های شهید سلیمانی است، به همین دلیل او در نیروی قدس سپاه مبارزان را از ملیت های مختلف زیر پرچم اسلام و ایران گرد آورد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شهید سلیمانی به همه عالم ثابت کرد که می‌توان در سایه وحدت به پیروزی‌های بزرگ و عزتمندانه دست پیدا کرد و پیروز و غلبه این اَبَرمرد میدان سند این ادعا است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار