در سفر وزیر امور خارجه پیگیری می‌شود؛

بررسی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه تهران-آنکارا

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در سفر به آنکارا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: اردوغان از رئیس جمهور برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آورد.
کد خبر: ۵۶۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ - 17January 2023

بررسی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه تهران-آنکارابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز طبق برنامه‌ریزی که شده بود و به خاطر تحرکات منطقه‌ای قرار بود من هم به روسیه سفر کنم هم به آنکارا اما در نهایت مقرر شد سفر به روسیه با قدری تأخیر انجام شود و امروز به آنکارا سفر می‌کنم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در سفر به آنکارا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اردوغان رئیس جمهور ترکیه از رئیسی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آورد که ان‌شاءالله در این سفر هماهنگی‌های اولیه برای انجام سفر رئیس‌جمهور به ترکیه انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با بیان اینکه گفتگو درباره آخرین تحولات در قفقاز جنوبی و رایزنی درخصوص مسائل مختلف منطقه‌ای از دیگر محورهای رایزنی با مقامات ترکیه در این سفر است، اظهار کرد: براساس تاکید دولت رئیسی مبنی بر گسترش سیاست همسایگی و نگاه ویژه به آسیا تحرکات در این حوزه یک ضرورت مهم است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار