شهید قاسم سلیمانی: تا زنده‌ام، نمی‌خواهم چیزی در مورد خودم نوشته یا تصویر شود+ سند

سردار شهید «قاسم سلیمانی» در نامه‌ای به سردار «محمدعلی آسودی»، از وی درخواست کرده است که «تا زنده‌ام، نمی‌خواهم چیزی در مورد خودم نوشته یا تصویر شود. ما انسانیم که در معرض نفسانیت‌های گوناگون و خطرناک؛ دعا کنید شهید شوم، آن‌وقت هرچه دوست داشتید، بنویسید».
کد خبر: ۵۶۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 27January 2023

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، فروردین سال ۱۳۹۱ در نامه‌ای به سردار «محمدعلی آسودی» معاون وقت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از وی درخواست کرده است که «تا زنده‌ام، نمی‌خواهم چیزی در مورد خودم نوشته یا تصویر شود. ما انسانیم که در معرض نفسانیت‌های گوناگون و خطرناک؛ دعا کنید شهید شوم، آن‌وقت هرچه دوست داشتید، بنویسید».

متن کامل این نامه و پاسخ سردار آسودی در انتهای آن، به شرح زیر است:

معاون محترم فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه
سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی آسودی

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد و آل محمد و احترام، بازگشت به نامه شماره ۲۱/۱۹۷۵/ ن ط مورخ ۹۰/۱۲/۱

برادر عزیز جناب آقای آسودی، ان‌شاءالله خداوند همه ما را عاقبت بخیر کند. از عنایات جنابعالی تشکر می‌کنم. تا زنده‌ام نمی‌خواهم چیزی در مورد خودم نوشته و یا تصویر شود. ما انسانیم و همه در معرض نفسانیت‌های گوناگون و خطرناک. دعا کنید شهید شوم، آن‌وقت هرچه دوست داشتید، بنویسید.

انسان اگر متکی به خداوند شود و به او و نصرتش مطمئن گردد، در چشم دشمن بزرگ خواهد شد، بیش از آن که دشمنان تصور می‌کنند. در ضمن هیچ‌وقت بنّاء نبوده‌ام، همین که لیاقت سربازی ولایت را دارم، خداوند را سپاسگزارم.

***

خداوند عمر طولانی به سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی بدهد و در نهایت شهادت نصیب ایشان بشود. ما خواستیم به وظیفه خود عمل نمائیم؛ البته [...] هنرمندمان در تحقیقات اشتباهی هم در شغل سردار داشته‌اند.

آسودی
۹۱/۱/۱۴

نامه شهید قاسم سلیمانی به سردار آسودی؛ تا زنده‌ام، نمی‌خواهم چیزی در مورد خودم نوشته یا تصویر شود+ سند

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها